سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید

جمعی از کارمندان سابق غول اینترنتی دنیا گوگل چندی پیش اقدام به راه اندازی موتور جست و جوی جدیدی کردند که آن را “Cuil“که “کول” تلفظ می شود نامیدند.این نام که به زبان “گیلیک”به معنی دانش است احتمالا در آینده بارها شنیده خواهد شد.

بنیانگذاران این سایت اعدا می کنند این موتور جست و جو از سایر رقبایش بهتر عمل می کند همچنین ادعا می کنند که موتور جستجوگر تازه آنها از تکنولوژیی استفاده می کند که می تواند مواد و ترکیبهای اطراف یک صفحه اینترنتی را درک کند و بفهمد.

این جستجوگر جدید که از روزهای اول شروع به کار توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد اکنون خطری برای گوگل محسوب می شود به گفته ی مقامات سایت کول تکنولوژی استفاده شده در این سایت بسیار دقیق تر از گوگل عمل می کند به گفته آنها فقط بجای نگاه کردن به تعداد لینکهای اینترنتی یا کمیت آنها، که اساس کار “گوگل” است، موتور “کول” تلاش می کند تا اطلاعات یک صفحه و موارد جستجوی کاربرانش را درک کند. همچنین نتایج جستجوها بجای اینکه فهرست وار و پشت سر هم باشد در چارچوب و فرمتی که بیشتر مانند یک مجله است فهرست می شوند.  

 از مزایای این موتور جستجو عدم نگه داری اطلاعات کاربران در سرور است که اطمینان خاصی به کاربر میده بهتون توصیه می کنم یک سری به این سایت بزنید البته هنوز خیلی کار داره.

پی نوشت: به نظر من اگه گوگل کاری نکنه خیلی عقب میفته مایکروسافت هم که داره با تمام سرعت پیش میاد.

منبع دنیای آی تی




موضوع مطلب :

سه شنبه 89 مرداد 12 :: 1:31 عصر

درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 2
  • بازدید دیروز: 20
  • کل بازدیدها: 770956
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است