سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید

 

ساخت فایلهای متنی مخفی و جادویی با Notepad

ساده ترین و آشناترین فایلهای نوشتاری ، فایلهای متنی با پسوند txt هستند که در ویندوز این فالیها عموما با نرم افزار Notepad ساخته می شوند .

در ترفندی که امروز معرفی خواهیم کرد ، یاد خواهید گرفت تا چطور تنها با کمک سیستم عامل Dos و Notepad ویندوز ، یک فایل جادوئی با نوشته های مخفی بسازید که تنها خودتان قادر به مشاهده آن باشید !

حتی می توانید یک متن ثانویه نیز در نظر بگیرید تا اگر شخصی قصد مشاهده فایل متنی شما را داشت آن متن را ببیند … نه متن اصلی را !

این ترفند کاربردهای مختلف و جالبی می تواند داشته باشد .
به طور با استفاده از این ترفند جالب می توانید یک دفترچه خاطرات شخصی ساده را که تنها خودتان قادر به مشاهده آن هستید تهیه کنید واگر دیگران قصد مشاهده خاطرات شما را بدون اجازه شما داشته باشند یک متن ثانویه (و یا حتی خاطرات جعلی) را مشاهده کنند نه خاطرات اصلی شما را !

و یا فرض کنید شما نیز از جمله افرادی هستید که در سایتها شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتگوی مختلفی عضو هستید و فعالیت می کنید و به دلیل تعدد Username ها و password ها قصد دارید تا همگی آنها را در جایی ذخیره داشته باشید تا هر موقع احتیاج داشتید با مراجعه به لیست تهیه شده خودتان به راحتی وارد سایت مورد نظر شوید . اما کافی است تا لیست شما در اختیار یک غریبه قرار گیرد تا به راحتی به تمامی اطلاعات شخصی و مجازی شما دسترسی پیدا کند . اما با استفاده از ترفندی که امروز معرفی خواهیم کرد می توانید مطمئن باشید که کسی غیر از خودتان امکان دستیابی به فایل txt‌ تهیه شده را نخواهد داشت و یا حتی با کمی زیرکی می توانید username‌ و password‌ های جعلی را در نظر بگیرید و به عنوان متن ثانویه در نظر بگیرید تا شخصی که قصد دسترسی به اطلاعات شما را دارد را سر کار گذاشته و به به ریشش بخندید !

و صدها مثال کاربردی دیگر …
فکر می کنم هر چه زودتر بریم سراغ آموزش بهتر باشه … با ما همراه باشید …

 برای این کار ابتدا با تایپ عبارت cmd در بخش Run‌ ویندوز وارد پنجره Command Prompt شوید تا امکان دستیابی به سیستم عامل Dos را داشته باشید .

حال به مسیری که قصد ساختن یک فایل جادویی را دارید بروید .

»» دقت داشته باشید این مسیر حتما باید یکی از درایوهایتان که نحوه پیکربندیِ فایل سیستم آن NTFS است باشد و اگر درایوتان FAT  یا FAT32 باشد چنین ترفندی عملی نخواهد بود .

خوب حالا اسم دو فایل txt‌ را در ذهن خود در نظر بگیرید .
به طور مثال من دو اسم shahvar.txt‌ و safa.txt را در نظر می گیرم و آن را در ریشه درایو C ایجاد می کنم  . در پنجره Command Prompt ابتدا نام برنامه Notepad  را نوشته و سپس اولین نام انتخابی خود را تایپ کرده و سپس یک دو نقطه (:) تایپ کرده و پس از آن نام فایل انتخابی دوم خودتان را بنویسید و سپس کلید Enter را در صفحه کلید بزنید .
توضیح اینکه : اسم فایل اول اسم نهایی فایل ذخیره شده و اسم دوم در حقیقت رمز عبور برای دستیابی به فایل است پس آنها را به خاطر بسپارید .

پس از این کار بلافاصله برنامه notepad ویندوز اجرا شده و پنجره پیغامی را همانند شکل زیر مشاهده خواهید کرد :
با کلیک بر روی دکمه Yes پیغام داده شده را تایید کنید .

حالا متنی را قصد دارید تا در حالت عادی مخفی باشد را تایپ کرده و فایل را ذخیره کنید

خوب کار تمام است !
می توانید در ویندوز وارد مسیری که فایل txt را ایجاد کرده بودید شوید و آن را اجرا کنید …

بله شما هیچ متنی را در فایل ذکر شده نخواهید یافت !
فایلی که به این شیوه ایجاد کردید در حالت معمول در ویندوز ، Dos‌ و هیچ جای دیگری قابل اجرا نیست و برای نمایش متون آن نیاز به کلمه عبور خواهید داشت …
کدام کلمه عبور ؟
بله درست حدس زدید … همان نام دوم فرضی که انتخاب کردیم … اما چطور باید از کلمه عبور برای نمایش فایل استفاده کنیم ؟
جواب ساده است … کافی است دقیقا همان دستوری را که برای ایجاد فایل در محیط Dos وارد نمودید را مجدداً تایپ کنید و Enter‌ را بزنید .. اینبار چون این فایل را از قبل ایجاد کرده بودید به جای ایجاد فایل جدید فایل ساخته شده قبلی را با متون مخفی شده خود خواهید یافت …

خوب حالا می توانیم یک متن ثانویه هم در نظر بگیریم تا بازدید کننده از همه جا بی خبر فایلمان به جای مشاهده متن اصلی متن جعلی را مشاهده کند …
می تونید حدس بزنید چه باید کرد ؟ جواب خیلی ساده است …

اگر دقت کرده باشید هنگامی که در ویندوز فایلی را که با این ترفند ایجاد کرده اید را بازگشایی می کردید یک فایل txt بدون متن را مشاهده می کردید و خبری از متون مخفی نبود … کافی هست فایل را در ویندوز به شیوه معمول باز کنید و متن ثانویه خود را نوشته و آن را ذخیره کنید در این حالت اگر فایل به صورت معمول بازگشایی شود یک متن را خواهید دید و اگر با استفاده از کلمه عبورتان اجرا شود متن دیگری را نمایش خواهد داد …

آموزش کامل این روش را می توانید در یک فایل SWF به صورت تصویری دریافت کنید

» دریافت آموزش ساخت فالیهای متنی مخفی و جادویی با Notepad ویندوز (به صورت تصویری swf)

» حجم : 2 مگابایت

منبع سایت شاهوار




موضوع مطلب :

جمعه 89 خرداد 28 :: 6:15 عصر

درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 16
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 770505
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است