سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید

ایتنا :

 کمپانی IBM پیرو طرح افزایش امنیت محصولات خود، دست به ابتکاری تازه زده و نوت‌بوک‌های ThinkPadخود را مجهز به چیپی امنیتی موسوم به TPM کرده است.
این چیپ، سخت‌افزاری است که بر روی مادربرد نوت‌بوک‌های سری ThinkPad قرار داده شده و هدف از تعبیه آن دور نگه داشتن داده‌ها و اطلاعات مهم و حیاتی کاربر از حملات نرم‌افزاری همچون ویروس، حمله‌های اینترنتی و ... است که این امنیت با مهیا کردن ظرفیتی مجزا برای داده‌ها در داخل چیپ محقق می‌شود. نوت‌بوک‌های ThinkPad مجهز به چیپ امنیتی TPM

برای مثال کلمه عبور شخص همواره داخل چیپTPM نگهداری می‌شود و هرگز توسط هیچ نرم‌افزاری قابل دسترسی نخواهد بود. لذا یکی از مهمترین کاربردهای استفاده از امکان امنیتی نوت‌بوک‌های ThinkPad در امان بودن کلمات عبور کاربر از حملات نرم‌افزاری است.

از آنجایی که هر چیپ TPM دارای شماره RSA مخصوص و محرمانه‌ای است که در هنگام تولید بر روی آن قرار داده شده، این قابلیت را به سیستم شما می‌دهد تا قابل شناسایی و سندیت باشد. در واقع قابلیت فوق این امکان را می‌دهد تا بفهمید سیستمی که دنبالش می‌گردید همان سیستم شماست یا خیر. یا اینکه خود سیستم می‌تواند شناسایی کند که هرکدام از قطعات نوت‌بوک ThinkPad تعویض شده و یا همان قطعه فابریک کارخانه‌ای است.

به صورت کلی قرار گرفتن نرم‌افزار و سخت‌افزار در کنار هم در مقایسه با نرم‌افزار به تنهایی، برای تامین امنیت نوت‌بوک همواره بازدهی بیشتری در تامین امنیت آن داشته است و گرفتن شماره‌ای اتفاقی که توسط چیپ‌های امنیتی TPM برای صدور مجوز استفاده از نرم‌افزارها صادر می‌شود قابلیت امنیتی نوت‌بوک‌ها را به حداکثر بازدهی و امنیت می‌رساند.

گفتنی است به منظور استفاده از این چیپ تنها کافی است برنامه IBM Security solution یا Client Security Solution را بر روی نوت‌بوک نصب و وارد برنامه شده و اجازه استفاده از چیپ امنیت IBM یا TPM را به نوت‌بوک بدهید.

منبع سایت دنیای کامپیوتر




موضوع مطلب :

سه شنبه 89 تیر 29 :: 7:4 عصر

درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 8
  • بازدید دیروز: 6
  • کل بازدیدها: 770863
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است