سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید

اگر تا به حال فیلم دانلود کرده باشید حتما به ریلیزهای مختلفی برخورد کرده اید. فیلم هایی با فرمت، کیفیت و حجم های مختلف. اگر می خواهید این تفاوت ها را متوجه بشوید خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

CAM

این نوع فیلم ها معمولا توسط یک دوربین ویدیویی دیجیتال در سالن سینماهای آمریکا ضبط می شوند . گاهی از یک سه پایه برای ثابت کردن دوربین در محل استفاده می شود ، ولی اکثرا استفاده از سه پایه ممکن نیست و در طول فیلم لرزش دوربین کاملا احساس می شود . حتی بعضی اوقات محل نشستن فرد فیلم بردار ثابت نیست و قسمتهایی از فیلم از زوایای دیگر فیلم برداری می گردد ! . این فیلم ها معمولا Crop شده اند و هنگامی که نوشته ای روی پرده نمایش داده شود ، این حالت مشخص می گردد (مثلا نیمی از نوشته دیده نمی شود) .

انواع کیفیت فیلم ها در اینترنت

صدا از طریق میکروفون خود دوربین ضبط می شود و خصوصا در فیلم های کمدی ، صدای خنده تماشاگران شنیده می شود . عمدتا کیفیت صدا و تصویر این ریلیز بسیار پایین است ولی گاهی در صورت خالی بودن سالن سینما ، صدای مفهوم تری ضبط می گردد . این ریلیز معمولا یک یا دو روز پس از اکران فیلم بر روی شبکه قرار می گیرد .

 

TeleSync یا TS

این نوع ریلیز از لحاظ کیفیت تصویر تقریبا شبیه CAM بوده لیکن صدای آن ، از یک منبع خارجی ضبط شده است (این منبع معمولا Jack خروجی هدفون در صندلی مخصوص افراد با شنوایی ضعیف در سینماهاست) . در صورت ضبط مستقیم صدا توسط دوربین به دلیل وجود نویز زیاد در محیط ، کیفیت نهایی قابل قبول نخواهد بود . اکثر اوقات این ریلیز در یک سالن خالی سینما با از پنجره اتاقک آپاراتچی سینما و به وسیله دوربین های حرفه ای تر گرفته می شود ، در نتیجه کیفیت تصویر اندکی بهبود می یابد . دقت کنید که خیلی از لینک هایی که در نام آنها TS دیده می شود ، در حقیقت CAM هستند و تنها عنوانشان عوض شده است پس در صورت وجود Sample برای فیلم ، قبل از دانلود کامل حتما نمونه را چک کنید .

TeleCine یا TC

یک دستگاه “تله سینه” ، از روی نوار Positive فیلم (همان نوار آپارات در سینما) یک نسخه دیجیتالی ایجاد می کند . از لحاظ تئوری کیفیت صدا و تصویر این ریلیز باید خوب باشد ، ولی بسته به نوع دستگاه TeleCine و مهارت فردی که با دستگاه کار می کند ، عموما کیفیت ها نوسان دارد . در این نوع ریلیز ، نسبت طول به عرض (Aspect Ratio) کاملا صحیح است ( و فیلم کشیده شده یا Crop شده نیست) . مخفف TC را نباید با TimeCode اشتباه کرد . TimeCode شمارش گر زمانی است که در گوشه بعضی فیلم ها دیده می شود .

منبع مجله کامپیوتر




موضوع مطلب :

یکشنبه 89 تیر 20 :: 11:3 عصر

بسیاری از مدیران سایت ها ایمیل هایی را به صورت انبوه به عنوان خبرنامه، تبلیغات و ... برای کاربران سایت خود ارسال می کنند و بزرگترین مشکلی که در خیلی از موارد ایجاد می شود، اسپم شدن ایمیل ها است.در این مقاله، راهکارهایی جهت جلوگیری از تشخیص ایمیل های ارسالی از جانب شما به شکل اسپم بیان می شود. مدیران سایت هایی که ایمیل هایی را برای کاربران خود ارسال می کنند، به نکات زیر توجه داشته باشند.


برخی از برنامه هایی که به منظور تشخیص اسپم به کار می روند، با آنالیز کردن کلمات و به طور کلی محتویات ایمیل عمل می کنند. برخی از کلماتی که این قبیل برنامه ها به آنها حساس اند شامل مباحثی همچون Free، Crack و ... هستند. پس باید تا حد امکان از استفاده از این کلمات در ایمیل ارسالی، اجتناب کنید.

نکته ی دیگری که باید در ایمیل های ارسالی به آن توجه کرد، نوع قالب و استیل ایمیل ارسالی است. همیشه برای ایمیل هایتان طرح ساده و در عین حال حرفه ای رو در نظر داشته باشید. استفاده ی بیش از حد از رنگ های متنوع، فونت ها گوناگون، اندازه های مختلف و تصاویر زیاد در ایمیل، شانس به اسپم در آمدن ایمیل را تا حد زیادی افزایش می دهد.

قالب ایمیل های ساده رو همیشه در نظر داشته باشید و حداکثر از دو یا سه نوع مختلف فونت و سایز استفاده کنید. استفاده از فونت های با اندازه ی بزرگ، تصاویر زیاد و ایمیل های چند کلمه ای نیز از عوامل مهم در تشخیص ایمیل شما به شکل اسپم هستند. ایجاد قالب به شکل استاندارد CSS نیز که باعث کاهش تگ های نوشتاری می شود، تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت ایمیل ارسالی خواهد داشت. همیشه سعی کنید که از قالب یکسانی برای ارسال ایمیل برای کاربران خود استفاده کنید. در این صورت، کاربران به سرعت ایمیل ارسالی را تشخیص خواهند داد.


نکته ی مهم دیگر، ارسال ایمیل ها در بازه های زمانی مشخص است. به عنوان مثال، سایت www.kbalertz.com، باگ ها و مشکلات کشف شده در محصولات مایکروسافت را به صورت هفتگی برای کاربران خود ارسال می کند. البته این نکته، بیشتر برای جنبه ی حرفه ای کار مد نظر است.

مورد بسیار مهم دیگر، ارسال لینک تایید برای کاربری است که درخواست دریافت ایمیل از جانب سایت شما را دارد. اهمیت این موضوع از اینجا مشخص خواهد شد که اگر فردی در هنگام درخواست عضویت، ایمیل فرد دیگری را وارد کند و ایمیل های ارسالی برای فرد دیگری ارسال شود، از آنجا که وی درخواست عضویتی را مطرح نکرده، گمان خواهد کرد که ایمیل ارسالی از جانب شما، اسپم است و ممکن است آن را به صورت اسپم گزارش کند!

نکته ی مهم دیگر، دادن امکان عدم عضویت (unsubscribe link) به کاربری است که برای دریافت ایمیل در سایت شما عضو شده است. رعایت این نکته، در برخی کشورها همانند آمریکا و انگلیس، یک قانون است و فرستنده ایمیل باید حتما آن را انجام دهد. در غیر اینصورت، ایمیل ارسالی به عنوان اسپم در نظر گرفته خواهد شد.

نمایش اطلاعاتی که گیرنده ی ایمیل از طریق آن قادر به تماس با شما باشد نیز از نکات مهم دیگری است که حتما باید رعایت شود. یکی از متونی که می توان بدین منظور استفاده کرد، به شرح زیر است:
This email has been sent to you by Your Name
If you don"t want to receive these special offers, you can unsubscribe at any time.

 
در متن فوق، به جای عبارت Your Name، نام سایت شما (یا عنوان مرتبط) به صورت لینکی که معمولا نمایانگر آدرس ایمیل شما یا لینکی به صفحه ای در سایت شماست قرار می گیرد. عبارت unsubscribe نیز لینکی است که کاربر را قادر می سازد از طریق آن، درخواست لغو عضویت در خبرنامه را ارائه دهد.
 
در قوانینی که در آمریکا و انگلیس برای نامه های ارسالی وجود دارد، ذکر شماره تلفن، فاکس و آدرس تماس نیز جز موارد ضد اسپم محسوب می شوند.
 
در پایان، آخرین کاری که باید برای مطمئن شدن از سازگاری ایمیل ارسالی با قوانین ضد اسپم انجام دهید، تست ایمیل ارسالی است. بسیار ساده! اکانتی در www.gmail.com، www.yahoo.com و یا www.hotmail.com ایجاد کرده و ایمیل را به هر یک از اکانت های خود در این سایت ها بفرستید.

در صورتی که ایمیل ارسالی در پوشه ی Bulk، Spam و یا Junk قرار گرفت، متوجه خواهید شد که قوانین ضد اسپم را در ایمیل ارسالی خود رعایت نکرده اید و باید بیشتر بر روی آن کار کنید.
منبع سایت برنامه نویس



موضوع مطلب :

یکشنبه 89 تیر 20 :: 10:58 عصر

آنتی‌ویروس به نرم‌افزاری گفته می‌شود که وظیفه پاکسازی و جلوگیری از ورود ویروس و عوامل مخرب به کامپیوتر را بر عهده دارد.
هسته مرکزی یک آنتی‌ویروس، موتور جستجوی آن است. این موتور از الگوریتم‌های جستجو برای بررسی لایه‌های مختلف فایل‌ها استفاده می‌کند. یکی از رقابت‌های تولید کنندگان آنتی ویروس، ساخت موتورهای پرسرعت و در عین حال دقیق است.

سوخت و نیروی محرکه موتور جستجوی آنتی‌ویروس، شناسه ویروس است. شناسه بخشی از رشته لایه‌های مختلف فایل‌ها را در بر دارد و مانند اثر انگشت برای هر ویروس یکتا است.

موتور جستجو با الگوریتم مخصوص خود میلیون‌ها فایل را در مدت زمان کوتاهی بررسی می‌کند و از شناسه‌ها برای ردیابی فایل‌های آلوده و مخرب استفاده می‌کند.

AntiVirus Software

رفتار آنتی‌ویروس با ویروس معمولاً توسط کاربر تعیین می‌شود. پیش فرض بیشتر آنتی‌ویروس‌ها خنثی‌سازی فایل آلوده با از بین بردن کد مخرب است.

در حالتی که کد، قابل جداسازی نباشد آنتی‌ویروس آن را پاک و یا قرنطینه می‌کند. فایل‌هایی که در قرنطینه نگه‌داری می‌شوند از طریق هیچ برنامه‌ای قابل دسترسی نیستند.

یکی از مزیت‌های استفاده از آنتی‌ویروس‌های اصل و خرید قانونی آن‌ها این است که شرکت سازنده خود را موظف می‌داند تا از طریق به روزرسانی بانک شناسه‌ها، شما را در مقابل جدیدترین ویروس‌ها ایمن کند.

قابلیتی که بیشتر برنامه‌های آنتی ویروس در موتور جستجوی خود ایجاد می‌کنند، توانایی شناسایی رفتارهای مشکوک فایل‌ها و ایجاد سطوح دسترسی برای برنامه‌های مختلف است.

به این ترتیب اگر شناسه ویروسی در بانک آنتی ویروس موجود نبود، موتور جستجو به طور خودکار رفتار فایل‌ها را زیر نظر می‌گیرد و اگر رفتار مشکوکی مشاهده کند به کاربر اخطار می‌دهد.

منبع سایت دنیای کامپیوتر




موضوع مطلب :

یکشنبه 89 تیر 20 :: 10:55 عصر

پیشکشی برای عید مبعث

مى‏گفت:

«على! من را جز خدا و تو نمى‏شناسند».1

شخصیت محمد(ص) را تنها از نگاه امیرمومنان (ع) مى‏توان جست و بس.

مبعث پیامبر بهانه‏اى است که قطعه‏هاى از زندگى پیامبر، را در آیینه او بنگریم.

***** 

محمد(ص) در هر سال یک ماه در غار حرا مى‏ماند، ماه رمضان بهترین موسم براى خلوت او با خدایش بود. تا به تنهایى به عبادت پردازد؛ البته همیشه تنها نبود و على (ع) انیس غار و صفاى خلوتش بود.

«هر سال در حراء زمانى چند خلوت مى‏گزید. من او را مى‏دیدم و جز من کسى وى را نمى‏دید».

*****




موضوع مطلب :

جمعه 89 تیر 18 :: 8:47 عصر

مایکروسافت هنوز به طور رسمی اخباری در مورد نسخه آتی سیستم‌عامل خود که فعلا با نام "ویندوز 8" شناخته می‌شود منتشر نکرده است، اما تعداد زیادی از سایت‌های اینترنتی علاقمند به محصولات مایکروسافت اطلاعات جدیدی از این سیستم‌عامل ارایه داده‌اند.
فرانسیسکو مارتین گارچیا در سایت اینترنتی
Microsoft Journal Web تصاویر جدیدی از سیستم‌عامل "ویندوز 8" منتشر و روی آن مهر "محرمانه مایکروسافت" را زده است. از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در "ویندوز 8" به کار رفته است می‌توان به سیستم تشخیص چهره کاربر برای تصدیق رمز عبور و افزایش سرعت بالا آمدن سیستم عامل اشاره کرد.
تصاویر منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت می‌تواند از برخی قابلیت‌ها از جمله تصاویر سه‌بعدی، سیستم برقراری ارتباط بی‌سیم با گیرنده‌های تلویزیونی، ورودی USB 3.0 و سیستم ارتباطی بلوتوث 3.0 پشتیبانی کند.
قابلیت دیگری که در این سیستم‌عامل به کار رفته، فناوری هوشمندی است که می‌تواند نور مانیتور را به صورت خودکار بررسی کند و آن را تغییر دهد. مایکروسافت همچنین در حال تکمیل سیستمی است که به موجب آن رایانه می‌تواند ضمن بازشناسی برنامه‌های پیش‌فرض، فایل‌ها، تغییرات انجام شده و ابزارهای کاربر را حفظ کند.
 

منبع دنیای کامپیوتر




موضوع مطلب :

جمعه 89 تیر 18 :: 1:54 عصر
سونی هشدار داد بیش از 500 هزار دستگاه از لپ‌تاپ‌های وایوی این شرکت که سال جاری در سراسر جهان به فروش رفته اند، یک ایراد نرم‌افزاری دارند که ممکن است به داغی بیش از حد و آتش گرفتن آن‌ها منتهی شود.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه این غول سازنده محصولات الکترونیکی، یک تراشه کنترل داغی به‌کار رفته در برخی از مدل‌های سری وایوی اف و سی که در ماه ژانویه امسال در ژاپن و بازارهای خارج از این کشور عرضه شده‌اند، ممکن است معیوب بوده و به داغی بیش از حد دستگاه منجر شود. 

اگرچه این ایراد صدمات شخصی به همراه نداشته اما سونی در مجموع 39 شکایت از مشتریان خارجی خود دریافت کرده که نسبت به تغییر شکل یافتن ناشی از داغی رایانه خود اعتراض کرده بودند.

بر اساس گزارش فرانس‌پرس، این ایراد در 535 هزار لپ‌تاپ وایوی سونی که نیمی از آن‌ها در آمریکا و باقی در ژاپن، اروپا و چین به فروش رفته‌اند، وجود دارد.

یک ایراد در سیستم مدیریت داغی نرم‌افزار BIOS عامل این مشکل بوده و سونی از کاربران خواسته یا نرم‌افزار خود را به روز کنند یا لپ‌تاپ‌های خود را به این شرکت تحویل دهند تا بتواند به‌روزرسانی را در آن‌ها اعمال کند.
 

منبع سایت آی تی




موضوع مطلب :

جمعه 89 تیر 18 :: 1:45 عصر
در ساختار بیرونی این حافظه فلش مموری، از آهن‌رباهای میکرونی استفاده شده است و همین امر، انعطاف بسیار بالایی برای این ابزار جالب به ارمغان آورده است.

استفاده از حافظه‌های جانبی رایانه موسوم به فلش مموری، چند سالی است که در ایران مرسوم شده است.

این ابزار کوچک و پرکاربرد که برای انتقال و ذخیره‌سازی داده‌ها به کار می‌رود، از سرعت خوبی برخوردار بوده و جایگزین کاملاً مناسبی برای فلاپی‌ها به‌شمار می‌رود.

ممکن است شما هم با گشت‌و‌گذار در سایت‌های اینترنتی با انواع حافظه‌های فلش مموری که ظاهری فانتزی، غیرمعمول و بعضاً سرگرم‌کننده دارند، مواجه شده باشید.

انواع حافظه‌هایی که به شکل حیوانات، خوراکی‌ها، لوازم خانگی و غیره تولید شده، علاوه بر سرگرمی می‌تواند نشانه‌ای از خلاقیت سازندگان نیز باشد.

بنا به گزارش ایتنا اخیراً نوعی حافظه مموری با ظاهری انعطاف‌پذیر و کاملاً متفاوت تولید و عرضه شده است.

در قسمت بیرونی این حافظه میلیون‌ها آهن‌ربا در اندازه‌های میکرونی به کار رفته و به همین دلیل این ابزار در برابر وسایل آهنی تغییر شکل می‌دهد.

این حافظه شگفت‌انگیز را می‌توان به شکل توپ درآورد، پهن کرد، کشید، و همچون یک خمیر بازی با آن به بازی مشغول شد!

به تصاویر ذیل دقت نمایید:
 

 

منبع سایت آی تی




موضوع مطلب :

جمعه 89 تیر 18 :: 1:42 عصر
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 8
  • کل بازدیدها: 770939
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است