سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید

پروتکل فناوری بلوتوث اعلام کرد که درحال به روز کردن این فناوری و عرصه نسخه چهارم بلوتوث است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از خبرگزاری مهر، بلوتوث بخشی از فناوری بی سیم است که امکان تبادل اطلاعات را میان دو دستگاه در فاصله حداقل 10 متری و بدون نیاز به اتصالات اینترنتی میسر می کند.

به تازگی اولین دستگاههای برپایه استاندارد جدید بلوتوث 3.0 وارد بازار شده اند و بنابراین انتظار می رود که تولید اولین تراشه های برپایه نسخه 4.0 بلوتوث از 8 تا 12 ماه آینده آغاز شود.

از ویژگیهای بارز نسخه چهارم بلوتوث می توان به عملکرد این فناوری روی بسامد 4/2 گیگاهرتز، مصرف پایین انرژی برای انتقال داده ها تا حداکثر سرعت یک مگابیت بر ثانیه و همچنین پوشش دهی 60 متری اشاره کرد. درحال حاضر بلوتوث می تواند تا فاصله 10 متری را پوشش دهد.

منبع سایت آی تی




موضوع مطلب :

جمعه 89 تیر 18 :: 1:39 عصر

شهادت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر ع بر همه شیعیان تسلیت باد

حکایتی از امام

ارزش کار
علی بن ابی حمزه گوید: امام کاظم علیه السلام را دیدم که مشغول کار و فعالیت در زمین خودش بود به گونه ای که عرق بر بدنش جاری بود به او عرض کردم فدایت شوم دیگران کجا هستند که شما اینگونه به زحمت افتادید؟ حضرت فرمودند: ای علی ! کسی که بهتر از من و پدرم بود با دست خود در زمین کار می کرد. عرض کردم : او چه کسی بود؟
امام علیه السلام فرمود: رسول خدا امیرالمومنین علیه السلام و پدران من همه بادست خود کار می کردند و البته کار کردن عمل پیامبران و جانشینان آنها و بندگان شایسته خداوند است.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 89 تیر 17 :: 1:0 صبح

SG - شرکت گوگل به دنبال شرکت در طرح PowerMeter اعلام کرد بیش از گذشته فعالیت‌های سازگار با محیط زیست را انجام می‌دهد.

طرح گوگل (Google PowerMeter) به‌منظور کاهش 15 درصدی مصرف انرژی‌های خانگی، برای نخستین بار در اوایل سال جاری اعلام شد.

در این طرح، کاربران می‌توانند با نصب دستگاه ویژه شرکت گوگل در منازل خود، میزان مصرف انرژی در صفحه نخست iGoogle در اینترنت را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

پیش از این Google PowerMeter فقط یک طرح آزمایشی محسوب می‌شد و این نخستین باری است که گوگل قصد دارد به صورت گسترده آن را عملی کند.
این طرح از اواخر سال جاری میلادی اجرا می‌شود و گوگل برای اجرای آن با سازمان‌های زیر همکاری می‌کند:

• سازمان گاز و انرژی سانتیاگو(کالیفرنیا)
• سازمان TXU Energy(تگزاس)
• مرکز JEA(فلوریدا)
• مرکز Reliance Energy(هند)
• سازمان خدمات عمومی ویسکونسین
• سازمان همکاری‌های الکتریکی دره رودخانه سفید(میسوری)
• مرکز سیستم هیدرو- الکتریک تورنتو(کانادا)
• سازمان Glasgow EPB(کنتاکی)

گوگل همچنین اعلام کرده است تمام شرکت‌هایی که توانایی تکمیل این نرم‌افزار را دارند، می‌توانند با گوگل همکاری کنند.

منبع سایت news




موضوع مطلب :

چهارشنبه 89 تیر 16 :: 5:48 عصر

یک موسسه تحقیقات بازار انفورماتیک و اینترنت در تحقیقاتی وبگردان و کاربران اینترنت را برپایه جنسیت تقسیم‌بندی کرده است که بر اساس آن مشخص شده تعداد زنان آنلاین بیش از مردان آنلاین است.

به گزارش مهر، تحلیلگران مرکز "ای- مارکتر" (eMarketer) در گزارشی با عنوان "مردان یوتیوبی؛ زنان فیس‌بوکی"، تنوع جنسیت در میان کاربران اینترنت را نشان داده است. عنوان این گزارش اقتباس از عنوان کتاب معروف "مردان مریخی؛ زنان ونوسی" است.

این گزارش نشان می‌دهد که تعداد زنان آنلاین بیش از مردان آنلاین است حتی اگر این زنان پیش از آمدن مردان به خانه از اینترنت خارج شوند. این درحالی است که مردان براساس نوع سایت‌هایی که بازدید می‌کنند از زنان متفاوت هستند.

در حقیقت زنان به اینترنت به عنوان یکی از وظایف خود در انجام کارهای خانه نگاه می‌کنند به طوری از شبکه برای پرداخت قبوض، انجام خریدهای خانه، خرید کالا (لباس، کفش، لوازم خانگی کوچک و...) برای خود برای خانواده استفاده می‌کنند.

به گزارش مهر، خرید آنلاین به اندازه خرید از مغازه‌های مراکز خرید که همراه با دیدن ویترین‌های رنگارنگ است مورد توجه زنان قرار گرفته است به طوری که زنان می‌توانند ساعت‌ها در سایت‌های مختلف و با لذت به دنبال کالای موردنظر خود باشند.

اما مردانی که در شبکه خرید می‌کنند از شیوه "گاز بگیر و فرار کن" استفاده می‌کنند. در این شیوه، مردان به سرعت وارد سایت‌هایی می‌شوند که از قبل انتخاب کرده‌اند به سرعت خرید خود را انجام می‌دهند و فورا از سایت خارج می‌شوند.

زنان در اینترنت کارهای خانه را دنبال می‌کنند به طوری که از صفحات اخبار سلامت بازدید می‌کنند و در اجتماعات آنلاین مادران به تبادل اطلاعات خانه‌داری می‌پردازند. همچنین در اینترنت مدرسه بچه‌ها را انتخاب می‌کنند و به دنبال آدرس مراکز تفریحی می‌گردند.

در مقوله جست‌وجوی صفحات وب، مردان صفحات مربوط به نتایج مسابقات و طبقه‌بندی گل‌زنها را می‌بینند و یا مقالات مربوط به نقد کتاب، سی‌دی و یا فیلمی که به تازگی عرضه شده است را می‌خوانند. این درحالی است که زنان حتی در این مقوله نیز همچنان کارهای خانه را دنبال می‌کنند به طوری که آنها از صفحات مربوط به اخبار سلامت بازدید می‌کنند و علائم بیماری‌های فرزندان خود را در سایت‌های پزشکی و یا در گردهمایی‌های آنلاین کنترل می‌کنند و در اجتماعات آنلاین مادران، به تبادل اطلاعات خانه‌داری می‌پردازند.

همچنین در اینترنت مدرسه بچه‌ها را انتخاب می‌کنند و به دنبال آدرس مراکزی تفریحی می‌گردند که عصرها کودکان خود را برای گردش به این مراکز ببرند. (البته در این مورد پدرها و مادرها باهم برابر هستند). به گزارش مهر، اطلاعات "ای- مارکتر" نشان می‌دهد که زنان بیش از مردان از شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و ایمیل استفاده می‌کنند درحالی که مردان ترجیح می دهند روی سایت یوتیوب فیلم تماشا کنند.

منبع سایت news




موضوع مطلب :

چهارشنبه 89 تیر 16 :: 5:44 عصر

قصد داریم شما را با ترفندی جالب آشنا کنیم که با استفاده از آن می توانید متنی را پیش از قبل از ورود به ویندوز و پیش از صفحه Welcome، نمایش دهید. این متن در درون یک پنجره نمایش داده میشود و حتی میتواند فارسی باشد. به عنوان مثال این متن میتوانید یک خوش آمدگویی به کاربر باشد یا در صورتی که در یک کافی نت مشغول کار باشید قوانین آن مکان را نمایش دهد.

 برای اینکار:
از منوی Start وارد Run شده (ترفندستان) و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

در فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > String Value را انتخاب کنید.
نام آن را LegalNoticeText قرار دهید.
بر روی LegalNoticeText دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data متن خود را بنویسید و OK کنید.
مجددأ یک String Value ساخته و این بار نام آن را LegalNoticeCaption تنظیم کنید.
بر روی LegalNoticeCaption دوبار کلیک نمایید و در قسمت Value data عنوان پنجره یا تیتر مطلب خود را درج کرده و OK کنید.
با رستارت سیستم پیغام خود را مشاهده میکنید.


منبع سایت ترفندستان



موضوع مطلب :

پنج شنبه 89 تیر 10 :: 8:41 صبح

در ویندوز XP قابلیت بسیار عالی نهفته شده است که بسیاری از کاربران این ویندوز از آن بی خبرند. شما میتوانید علاوه بر پسوردی که برای هر یوزر در ویندوز تعریف میکنید ، پسورد دومی هم برای ورود به ویندوز قرار دهید و عملأ امنیت سیستم خود را دو چندان کنید. در این ترفند به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.

 بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت syskey را وارد نمایید. سپس Enter بزنید.
در پنجره کوچک ظاهر شده بر روی دکمه Update کلیک کنید.
اکنون تیک پسورد قسمت Password Startup را بزنید و با دقت فراوان دو بار پسورد خود را وارد نمایید.
پنجره را OK کنید تا پسورد در سیستم ذخیره (ترفندستان) شود.
همچنین شما با انتخاب Store Startup Key on Floppy Disk میتوانید پسورد خود را بر روی یک فلاپی دیسک ذخیره کنید تا تنها با استفاده از آن بتوانید وارد سیستم شوید.
از این پس با بالا آمادن سیستم به هنگام انتخاب یوزر کاربری ، از شما درخواست پسورد دوم میشود.

افزودن پسورد دوم به ویندوز XP دقت کنید پسورد انتخابی را فراموش نکنید. در صورت فراموش کردن پسورد به هیچ عنوان امکان ورود به ویندوز را نخواهید داشت و ناچارأ باید ویندوز را از نو نصب کنید ، پس نهایت دقت را به کار ببرید.

منبع سایت ترفندستان



موضوع مطلب :

پنج شنبه 89 تیر 10 :: 8:39 صبح

قصد داریم تا هم اکنون یک ترفند بسیار جالب را به شما معرفی کنیم. مطمئنأ تمامی کاربران اینترنت Google ، قوی ترین موتور جستجوی اینترنتی را میشناسند. گوگل هم گاهی شیطنت هایی را در نتایج جستجوی خود مرتکب میشود. کافی است تا انتهای این ترفند را بخوانید تا متوجه این شوخی گوگل بشوید. یک شوخی سیاسی نسبتأ توهین آمیز با جرج بوش!

 بدین منظور:
ابتدا وارد موتور جستجوی گوگل
www.google.com بشوید.
اکنون کافی است (ترفندستان) عبارت Failure به معنای "ناتوانی ، درماندگی" را جستجو کنید.
اکنون نتیجه اول جستجو را ببنید!
George W. Bush در صدر نتایج جستجو قرار دارد!
اما قضیه اینجا تمام نمیشود.
اکنون عبارت Miserable Failure را جستجو کنید. به معنای بدبخت درمانده! بدبخت تیره روز!
باز هم جرج بوش نتیجه اول جستجو است!

در خصوص این جستجو باید گفت که گوگل به عمد این کار را صورت داده است. اصطلاحی که در این گونه موارد وجود دارد Googlebombing نام دارد.
توضیحات خود گوگل پیرامون این موضوع در
http://googleblog.blogspot.com/2005/09/goo...ng-failure.html قابل مشاهده است.

پس از 2 سال فعال بودن این موضوع، گوگل این نتیجه جستجو و سایر بمب های گوگلی را حذف کرد. این ترفند نیز جهت اطلاع شما کاربر گرامی از چنین فعالیتی توسط گوگل، حذف نشده است.


دشمنی گوگل با جرج بوش!

منبع سایت آی تی




موضوع مطلب :

پنج شنبه 89 تیر 10 :: 8:35 صبح
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 23
  • بازدید دیروز: 20
  • کل بازدیدها: 770977
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است