سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید

چگونه رایانه را با برنامه ریزی خاموش کنیم ؟

بعضی وقت ها نیاز داریم که در یک زمان مشخص رایانه خود را خاموش کنیم،برای این منظور نرم افزارهای بسیاری وجود دارد ولی اگر بخواهیم با استفاده از ویندوز این کار را انجام دهیم باید مراحل زیر را طی کنیم:

 به منوی start می رویم و سپس Run را انتخاب میکنیم تا پنجره آن باز شود.

این عبارت را تایپ می کنیم و سپس دکمه ok  را فشار می دهیم:

(shutdown -s -t time)

باید به جای کلمه time مدت زمان مورد نظرتان را که می خواهید رایانه پس از آن خاموش شود بر حسب ثانیه بنویسید،برای مثال برای خاموش شدن خودکار رایانه پس از دو ساعت باید این عبارات را تایپ کنیم :

shutdown -s -t 7200

پس از وارد نمودن این عبارت روی دکمه ok کلیک می کنیم پنجره ای باز می شود که زمان سنج آن به طور معکو س کار می کند تا به صفر برسد و در نهایت رایانه خاموش شود.

اگر در میان کار تصمیم به لغو این کار داشتید می توانید برای متوقف شدن زمان سنج دوباره به run رفته و دستور (shutdown -a) را وارد نمایید و ok کنید.

این ترفند برای کسانی که رایانه آنها مشکل ویروسی دارد و پس از یک دقیقه خاموش می شود نیز کاربرد دارد.

منبع از وبلاگ آسمان




موضوع مطلب :

جمعه 89 اردیبهشت 31 :: 5:55 عصر

مقابله با ویروس مخفی کننده فایل ها با دو روش کارامد

اگر سیستم شما دچار ویروسی شده است که تمام فایل ها و پوشه های شما را به صورت مخفی در آورده و شما نمیتوانید خاصیت فایل ها را تغییر دهید نگران نباشید.

برای حل هر مشکل حتما راهی وجود دارد. ویروس مذکور فایل های شما را به صورت سیستمی و مخفی در می آورد و شما از داخل خود ویندوز نمیتوانید خاصیت مخفی بودن فایل ها را تغییر دهید زیرا غیر فعال است. برای بازگرداندن فایل های مخفی به حالت اول 2 راه وجود دارد :

1- توسط فرمان Attrib

2- توسط یک برنامه جانبی به نام Attribute Changer

 قبل از هر کاری شما باید این ویروس را از بین ببرید. میتوانید از آنتی ویروس NOD32 و یا BitDefender برای پاک کردن ویروس استفاده نمایید.

اما توجه داشته باشید که با پاک شدن ویروس اثرات مخرب ویروس تعمیر نخواهند شد.

قدم اول شناسایی فایل ها و فولدر های مخفی شده به صورت سیستمی است. جهت نمایش این فایل ها از منوی Tools یک پنجره در ویندوز گزینه Folder Option را انتخاب نمایید و سپس علامت گزینه های مشخص شده را برداشته و بر روی OK کلیک کنید :

در روش اول جهت تغییر خاصیت فایل های مخفی شده به حالت عادی در قسمت Run فرمان CMD را تایپ کنید تا پنجره Command prompt نمایان شود.

فرض کنید تمام فایل ها و فلدر ها درون پوشه Download در درایو D سیستم مخفی شده است.

با اجرای فرمان زیر تمامی فایل ها و پوشه های درون پوشه Download و خود پوشه به حالت عادی بر خواهد گشت:

attrib -H -S D:\Download /S

با این فرمان کلیه فایل ها و پوشه ها از حالت مخفی و سیستمی خارج خواهند شد و به حالت عادی بر خواهند گشت.

جهت آشنایی بیشتر با فرمان Atrrib به این سایت مراجعه نمایید.

در روش دوم شما میتوانید از برنامه Attribute Changer جهت تغییر دادن خاصیت فایل ها و پوشته ها در محیط گرافیکی استفاده نمایید.

 

بعد از نصب برنامه با راست کلیک بر روی هر پوشه و یا هر فایل و انتخاب گزینه Change Attributes میتوانید به راحتی تمامی ویژگی های آن را تغییر دهید.

منبع سایت ایران گیت




موضوع مطلب :

جمعه 89 اردیبهشت 31 :: 5:42 عصر

 

فتوکاتور (دنیای گوسفندها)






















برگرفته از وبگاه دوست خوبم محسن mled




موضوع مطلب :

دوشنبه 89 اردیبهشت 27 :: 12:6 عصر

شبکه اجتماعی گوگل موج 

 


دیشب یک دعوتنامه Google wave به دستم رسید و توانستم چرخی در آن بزنم. بیشتر شبیه نمایشگاه‌هایی است که هنوز غرفه‌هایش را نچیده‌اند اما می‌توان حدس زد به محض افتتاح چقدر شلوغ خواهد شد. در مورد این که Google wave چیست و چگونه کار می‌کند بسیار نوشته‌اند و توضیح اضافه لازم نیست اما در یک نگاه کلی Google wave قرار است یک شبکه اجتماعی باشد که دیرتر از همه به میهمانی رسیده و می‌خواهد به تبعیت از سایرسرویس‌های گوگل متفاوت از محصولات مشابه باشد. همه چیز با ایجاد موج (wave) شروع می‌شود، موج‌هایی که قرار است یا آنقدر فرکانس بالا داشته باشد و خوب دیده و حس شود و یا آنقدر ضعیف است که اساسا حرکتی و کنج‌کاوی ایجاد نکند.
فعلا که نسخه نمایشی فقط مجال چرخ زدن در آن می‌دهد و باید منتظر ماند تا درها به روی همه میهمانان باز شود و ببینم.

برگرفته از سایت IT IRAN




موضوع مطلب : IT IRAN

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 :: 12:15 عصر
 
از کجا و چگونه بفهمیم فایلی که دانلود کردیم ویروسی هست یا نه؟
 

با سریعتر شدن دسترسی به اینترنت، یکی از مواردی که با رشد چشمگیری روبرو می‌شود، میزان دانلود فایل از این شبکه فوق پهناور است. هکرها این نکته را به خوبی می‌دانند و از این بستر برای پخش کردن ویروسهای مخربشان استفاده می‌کنند.
این است که همواره کارشناسان امنیتی، فایل‌های دانلود شده از اینترنت را، فایل‌هایی بسیار پرخطر برمی‌شمرند. اما بسیار هم دیده می‌شود که فایلهای دانلود شده واقعا هم آنقدر خطرناک نیستند. حتی آنهایی که از طریق سایت‌های دانلود رایگان به دست ما می‌رسد هم ممکن است ویروس نباشند. هر چند که توسط آنتی ویروس ما به عنوان ویروس شناخته شوند!

http://www.streem.us/assets/picture230150.jpg

در این مقاله یک سرویس را به شما معرفی می‌کنیم که به سادگی به شما می‌گوید آیا فایلی که دانلود کرده‌اید ویروس است یا حاوی ویروس هست یا نه؟ این سرویس زمانی که آنتی ویروس شما یک فایلی را به عنوان ویروس می‌شناسد ولی شما فکر می‌کنید که آن فایل ویروس نیست هم به شما کمک می‌کند.
فکر می‌کنم شمایی که این روزها دست به دانلودتان بالاست، به این سرویس نیاز زیادی داشته باشید :)

مثبت کاذب ( False Positive ) چیست؟ و چگونه می‌تواند خطرساز شود؟
فالس پوزیتیو یک اتفاق است که امکان وقوعش کم هم نیست! توی این اتفاق آنتی ویروس یا آنتی تروجان یا هر برنامه امنیتی که ممکن است ما به آن اعتماد داشته باشیم اشتباه می‌کند.
چند وقت پیش اگر یادتان باشد مک‌آفی یک به روز رسانی اشتباه داشت که دخل سیستم کاربرانش را آورد. دم عیدی هم کاربران bitDefender اگر یادتان باشد خیلی به مشکل خوردند. امیر به عنوان یکی از این کاربران توضیح داده است جریان خودش را و توضیح داده است که خیلی‌ها مجبور شدند سیستم عاملشان را عوض کنند.
در حقیقت خطر مثبت کاذب چی است؟ این است که ممکن است فایلهای ویندوزی یا مهم‌تان را پاک یا قرنطینه کند و شما به آن فایل‌ها دسترسی نداشته باشید. معمولا کم پیش می‌آید این جوری، ولی اگر پیش بیاید شما باید بدون هیچ دلیلی با بسیاری از فایلهایتان خداحافظی کنید.

مثبت کاذب چرا اتفاق می‌افتد؟
توضیح این که چرا سیستم امنیتی ما ( مثلا آنتی ویروس ) باید اشتباه کند خیلی ساده نیست. نرم‌افزارهای امنیتی، عموما نرم‌افزارهای پیچیده‌ای هستند.
اما یک توضیح ساده اگر بخواهیم بدهیم این طور باید توضیح بدهیم که نرم‌افزارهای امنیتی یک سری کدنویسی‌ها را شناسایی می‌کند که توی ویروسها مشاهده می‌شوند. آنها می‌گردند توی فایلها را که ببینند آیا آن فایلها این کدها را در خودشان دارند یا نه؟ اگر داشته باشند به احتمال زیاد ویروس هستند ( که آنتی ویروس آنها را قرنطینه می‌کند ) یا اینکه به اثبات رسیده است که آنها ویروس هستند ( و آنتی‌ویروس آنها را پاک می‌کند ).
مشکل «معمولا» وقتی خیلی حاد می‌شود که این رشته کدها توی فایلهای سالم هم زیاد باشند. آن وقت است که هزاران فایل، از جمله فایل‌های مهم ویندوزی هم ممکن است به عنوان ویروس شناخته بشوند.
این اطلاعات را از این نوشته لایف‌هکر عمدتا گرفتم، که کاربرانش زیاد ایمیل می‌زنند و شکایت می‌کنند که فایلهایی که از لایف هکر دانلود کرده‌اند ویروس داشته است. اما مسئولان این سرویس مدعی هستند در این 5 سال، یک مورد هم فایلی حاوی ویروس برای دانلود ارائه نکرده‌اند.
نامگذاری جالب این اتفاق ( فالس پوزیتیو ) هم برای شخص من خیلی جالب بود. دقت کرده‌اید که اگر حاوی ویروسی باشید، آزمایشگاه می‌گوید نتیجه آزمایشتان مثبت است؟ این مثبت کاذب از همان‌جا آمده است.

حالا چی کار می‌شود کرد؟
پاسخ خیلی ساده است. شما فرض کنید یک فایلی را ضدویروس‌تان به عنوان ویروس شناسایی کرد. شما مطمئن نیستید که آیا واقعا ویروس هست یا نه؟ یا دوست دارید مطمئن‌تر بشوید که فایلی که دانلود می‌کنید ویروس نیست؟ یا وقتی AntiVirus در دسترس نیست چگونه می‌توان مطمئن شد فایلی ویروسی هست یا نه؟
برای اینکار کافی است فایلتان را در یک سرویس آنلاین امنیتی آپلود کنید. این سرویس شروع می‌کند به بررسی فایل به صورت آنلاین و نتیجه را آنلاین به شما خبر می‌دهد.
اما سرویسی که امروز معرفی می‌کنیم خیلی عالی‌تر از این حرفهاست. VirusTotal در 40 سرویس آنلاین می‌گردد و فایل شما را به وسیله آنها بررسی می‌کند.

http://www.streem.us/assets/picture230148.jpg

اگر فالس پوزیتیو اتفاق افتاده باشد، قاعدتا باید فقط در یکی دوتا از سرویسهایی که ویروس توتال از آنها استفاده می‌کند، ویروس تشخیص داده بشود و در 38-39 سرویس دیگر مشکلی وجود نداشته باشد. این جوری می‌توانید بفهمید که آیا مثلا فلان فایل ویندوزی شما که توسط آنتی‌ویروس به عنوان ویروس شناخته می‌شود، ویروس هست یا خیر؟
در ثانی اگر ویروسی تازه منتشر بشود، چون ویروس توتال از 40 موتور امنیتی مختلف استفاده می‌کند، شانس این که توسط ویروس توتال از وجود آن مطلع بشویم خیلی بهتر است. بد نیست فایلهای مشکوکی که از اینترنت دانلود می‌کنید را یک بار در این سرویس بررسی کنید.
ثالثا بدیهی است که همه جا دسترسی به آنتی ویروسمان نداریم. آن وقت‌ها می‌شود به راحتی با یک سرویس آنلاینی مثل ویروس توتال رفت توی دل ویروسها :)

چطوری از ویروس توتال بهتر استفاده کنیم؟
با یک ابزار بسیار ساده و سبک. VirusTotal Uploader به شما اجازه می‌دهد که با یک کلیک راست، فایل را مستقیما برای ویروس توتال بفرستید. خوبی این روش این است که شما هیچ کاری نمی‌کنید. همه چیز اتوماتیک برای سایت فرستاده می‌شود و بررسی می‌شود و نتیجه‌اش برای شما می‌آید :)

http://www.streem.us/assets/picture230142.jpg

یک خوبی فوق‌العاده این روش دارد. شما همیشه نیاز نیست منتظر بمانید. در حقیقت هر ویروس یک شناسه یکتا دارد. فقط کافی است آپلودر بعد از این که شما درخواست بررسی دادید، بگردد و ببیند آیا شناسه یکتایی که برای ویروسها، در بانک اطلاعاتیش دارد را در فایل شما هم می‌بیند یا نه؟
متوجه نشدید؟ وقتی فایلی را می‌خواهید بررسی کنید، اگر واقعا ویروس باشد و قبلا نمونه مشابهی از آن دیده شده باشد، بدون این که آپلود کند به شما می‌گوید که این فایل ویروس است.
اگر هم تا به حال نمونه آن آپلود نشده باشد، که آپلود می‌کند و بررسی می‌کند که ببیند ویروس هست یا نه؟ با این وضع اینترنت ما، این امکانی عالی است چون لازم نیست هر بار که به شک افتادیم فایل را آپلود کنیم. اگر ویروس باشد قبل از آپلود به ما اطلاع می‌دهد :)

امیدوارم این سایت عالی به درد شما هم بخورد. یک نکته دیگر را که باید یادآوری کنم و ممکن است برای شما سوال باشد هم این است که پس با وجود این سایت چه نیازی به نرم افزار است؟ چرا باید نرم افزار آنتی ویروس را در سیستم نصب کنیم که سرعت سیستممان هم پایین بیاید؟
پاسخ ساده است. این سایت وقتی فایلی را بررسی می‌کند که شما بخواهید. ولی آنتی ویروسها بدون دخالت شما و در تمام لحظات این کار را می‌کنند. ممکن است شما هیچ وقت به فایلی مشکوک نشوید و با این سرویس آن را چک نکنید. اما آنتی‌ویروس این حرفها حالیش نیست و هر فایلی ببیند بررسی می‌کند. به همین خاطر است که انتخاب یک آنتی‌ویروس مناسب نیاز هر کاربر کامپیوتری عاقلی است :)




موضوع مطلب :

دوشنبه 89 اردیبهشت 20 :: 8:52 عصر

 




موضوع مطلب :

پنج شنبه 89 اردیبهشت 9 :: 10:55 صبح

لحظات وداع حضرت فاطمه علیهاالسلام در اوراق تاریخ

 

در منابع شیعه و سنی در زمینه شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام مطالبی اعم از تاریخی و روایی ذکر شده است که در این مطلب اجمالا به آن می‌پردازیم.

سلیم بن قیس می‌گوید:

از ابن‌عباس شنیدم که می‌گفت: چون بیماری حضرت فاطمه علیهاالسلام شدید شد، علی‌علیه السلام را طلبید و فرمود:  "وصیت می‌کنم تو را که بعد از من با امامه دختر خواهر من زینب ازدواج کنی و تابوت مرا چنانچه ملائکه برای من وصف کردند، بسازی، و نگذاری احدی از دشمنان خدا در[تشییعٍ] جنازه من حاضر شوند. پس همان روز فاطمه علیهاالسلام از دنیا رحلت کرد. از صدای گریه، مدینه به لرزه در آمد و مردم را دهشتی روی داد مانند روز وفات حضرت رسالت صلی الله علیه و آله و سلم."

پس ابوبکر و عمر به تعزیه حضرت علی علیه السلام آمدند و گفتند:  تا ما حاضر نشویم بر دختر رسول خدا نماز نگزار.

چون شب رسید، حضرت علی علیه السلام، عباس و فضل پسر او و مقداد و سلمان و ابوذر و عمّار را طلبید و بر جنازه حضرت فاطمه علیهاالسلام نماز گزارد و او را دفن نمود. چون صبح شد، مقداد به ابوبکر و عمر گفت: ما دیشب فاطمه را دفن کردیم. عمر به ابوبکر گفت: نگفتیم چنین خواهند کرد؟ عباس گفت: فاطمه خود چنین وصیت کرده بود که شما بر او نماز نخوانید. چون شب رسید، حضرت علی علیه السلام، عباس و فضل پسر او و مقداد و سلمان و ابوذر و عمّار را طلبید و بر جنازه حضرت فاطمه علیهاالسلام نماز گزارد و او را دفن نمود. چون صبح شد، مقداد به ابوبکر و عمر گفت:

ما دیشب فاطمه را دفن کردیم. عمر به ابوبکر گفت: نگفتیم چنین خواهند کرد؟ عباس گفت: فاطمه خود چنین وصیت کرده بود که شما بر او نماز نخوانید. عمر گفت: شما کینه قدیم خود را هرگز ترک نمی‌کنید، والله که می‌روم او را از قبر در آورم و بر او نماز می‌کنم. امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود: به خدا سوگند اگر این کار را انجام دهی، شمشیر خود را از غلاف بکشم و در نیام نکنم تا تو را و جماعت بسیاری را به قتل رسانم. بعد از این، ایشان توطئه کردند که علی علیه السلام را به قتل رسانند و گفتند: تا او را نکشیم ما به اهداف خود نمی‌رسیم. ابوبکر گفت: چه کسی این جرأت را می‌کند؟ عمر گفت: خالد بن ولید. پس او را طلبیدند و گفتند: می‌خواهیم تو را بر امر عظیمی بگماریم.

گفت: مرا بر هر کاری می‌خواهید بگمارید، اگرچه بر کشتن علی باشد. گفتند: از برای همین تو را طلبیدیم. خالد گفت: چه وقت او را به قتل برسانم؟ ابوبکر گفت: در وقت نماز در پهلوی او بایست، چون سلام نماز گوید گردن او را بزن. چون در آن وقت، اسماء بنت عمیس که پیشتر همسر جعفر طیّار بود در خانه ابوبکر زندگی می‌کرد. بر توطئه ایشان مطلع شد، کنیزک خود را گفت: برو به خانه علی و فاطمه علیهاالسلام به دور خانه ایشان بگرد و این آیه را بخوان. " وَ جاءَ رَجُلُ مِن اَقصَا المَدینَةِ یَسعَی قَالَ یا مُوسَی اِنَّ المَلاَ یَاتَمِروُنَ بِکَ لِیَقتُلوکَ فَاخرُج اِنّی لَکَ مِنَ النّاصِحِین."(سوره قصص؛ آیه 20) چون کنیزک آمد و این آیه را خواند، علی علیه السلام فرمود: به خاتون خود بگو: خدا تو را رحمت کند، ایشان قدرت آن ندارند، اگر ایشان مرا بکشند چه کسی با ناکثان و قاسطان و مارقان قتال خواهد کرد. پس حضرت وضو ساخت و به مسجد رفت و مشغول نماز شد. خالد بن ولید آمد و در پهلوی آن حضرت ایستاد، پس ابوبکر در اثنای نمازش پشیمان شد، ترسید که اگر علی علیه السلام شمشیر بکشد؛ اول او را بکشد، پس تشهدش را بسیار طول داد تا آن که نزدیک شد تا آفتاب در آید، زیرا می‌ترسید که اگر سلام بگوید خالد به گفته او عمل کند و فتنه‌ای بر پا شود، پس پیش از سلام نمازش گفت: ای خالد! مکن آنچه را گفته بودم، اگر بکنی تو را خواهم کشت.(کتاب سلیم بن قیس؛ ص 255/ احتجاج؛1/240) و این فتنه دفع شد.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 89 اردیبهشت 9 :: 10:52 صبح
1   2   >   
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 14
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 770503
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است