سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید

مایکروسافت نتایج فصل سوم تجاری سال 2010 را اعلام کرد: 5/14میلیارددلار درآمد، یا به‌ازای هر سهم، 45 سنت.
سه‌شنبه گذشته اپل نتایج فصل دوم تجاری سال خود را اعلام کرد و نکته جالب، درآمد 5/13میلیارد دلاری این شرکت بود که تنها 1میلیارد دلار با مایکروسافت اختلاف داشت. اپل پشت سر مایکروسافت
به‌گزارش بتانیوز، سال گذشته، مایکروسافت 65/13 میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود، در صورتی که اپل تنها 08/9میلیارد دلار درآمد داشت. تحلیل‌گران معتقدند تغییر ساختار حسابداری اپل در فروش آیفون به رشد درآمد این شرکت کمک کرده است.
در سال 2005، چنین ارقامی برای اپل غیرقابل باور بود، مایکروسافت در آن سال، 9/10میلیارد دلار درآمد را اعلام کرد در حالی که اپل تنها 24/3میلیارد دلار درآمد داشت.
تخمین زده می‌شود، در فصل جاری مایکروسافت با عرضه ویندوز7 در مناطق تجاری و همچنین عرضه نرم‌افزارهای آفیس2010، به درآمد قابل توجهی دست پیدا کند، اپل از سوی دیگر چشم امید به آیپد خود دارد و همچنین در نظر دارد مک‌بوک‌ها را ارتقا دهد.

منبع سایت دنیای کامپیوتر




موضوع مطلب :

سه شنبه 89 تیر 29 :: 7:14 عصر

شرکت Acer پیش از تعطیلات نوروز محصولی را روانه بازارهای بین‌المللی کرد که از پردازنده سری Core i3 بهره می‌برد و از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار بود.
محصولات سری Aspire همگی از این دست محصولات بودند که مدل پایه آن به موتور گرافیکی مجتمع اینتل مجهز بود و مدل‌های جدیدتر آنکه با حرف G در انتهای نام مدل متمایز می‌شوند، به پردازنده گرافیکی مجزای ATI Mobility Radeon HD5xxx مجهز هستند.
در میان مدل‌های این سری AS5740G مجهز به موتور گرافیکی ATI Mobility Radeon HD5470 است که اواخر سال گذشته در بازار ایران توزیع شد و به سرعت مورد توجه کاربران قرار گرفت و در حال حاضر نیز بسیار کم‌یاب است.
شرکت Acer به تازگی محصول دیگری را نیز از این سری با نام کامل Aspire AS5740G-6979 معرفی کرده که پردازنده آن به Core i5 و موتور گرافیکی آن نیز به ATI Mobility Radeon HD5650 ارتقا پیدا کرده است.
قیمت پایه این مدل در بازارهای جهانی 799 دلار اعلام شده است که با توجه به قابلیت‌های این مدل مناسب به نظر می‌رسد.

منبع سایت تازه های آی تی




موضوع مطلب :

سه شنبه 89 تیر 29 :: 7:9 عصر

سازنده حافظه‌ها و دیسک‌های جامد SSD با سرعت و کارایی بالا از دیسک جامد  دیسک جامد فونیکس 2.5 اینچی فونیکس فوق‌العاده قدرتمند خود رونمایی کرد؛ اینSSD از جدیدترین کنترلر پرقدرت SandForce به نام SF-1200 و پردازشگر Tensilica DC_570T بهره‌مند است.
از سال 2009 که سری فالکن‌ها ردهای SSD جی اسکیل توانستند جوایز فراوانی را نصیب خود کنند، جی اسکیل تحقیقات خود را افزایش داد و برای رفع نیاز مشتاقان سرعت، همکاری خود را با SandForce آغاز کرد و در نهایت، سری فونیکس ( ققنوس) خلق شد.
SSD‌های فونیکس با ابعاد2.5 اینچ از چیپهای MLC NAND بهره برده ‌و با ظرفیت‌های 50/100/200/500GB تولید شده‌‌اند، سرعت خواندن و نوشتن آنها به ترتیب 280و 270 مگابایت بر ثانیه، و SATA II و عمر مفیدی بیش از 1.5 میلیون ساعت از دیگر خصوصیات آنها است.
همچنین با به کار بردن سیستم عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز 7 می‌توان از قابلیت TRIM در این مدل دیسک‌ها استفاده کرد. با استفاده از این فناوری فایل‌ها در هنگام ذخیره تکه تکه نمی‌شوند.
هاردهایSSD جی اسکیل توسط دریا کامپیوتر عرضه و گارانتی می‌شود.

منبع سایت دنیای کامپیوتر




موضوع مطلب :

سه شنبه 89 تیر 29 :: 7:8 عصر

در کامپیوتر خود مشغول گشت‌زدن هستید که متوجه می‌شوید تصاویر بندانگشتی و آیکون‌ها وقتی تصاویر درست نیستنددرست نیستند و داده حقیقی را نشان نمی‌دهند. برای حل این‌ مشکل، به یک ترفند کوچک نیاز دارید و آن‌هم ایجاد دوباره تصاویر بندانگشتی آیکن‌ها و فولدرها است.
برای این‌کار کافی است یک‌بار روی درایو خود، کلیک راست کرده و گزینه Properties را بزنید و دکمه Disk Cleanup‌ را کلیک کنید. حالا فقط کافی است تیک کنار گزینه Thumbnails‌ را زده و OK کنید.
خلاصی از نبود حجم
هاردتان به‌طور کامل پر شده و نیاز دارید مقداری فضا خالی کنید، اما نمی‌توانید فایل hiberfil.sys را که از قضا حجم بسیار زیادی هم اشغال کرده است،‌ پاک کنید؟
پس ادامه مطلب را بخوانید:‌ دکمه استارت را بزنید، عبارت cmd را تایپ کرده و اینتر را بزنید. در صفحه تاریکی که می‌بینید، با تایپ کردن عبارت powercfg – h off می‌توانید هایبرنت را غیرفعال کرده و فضای زیادی برای استفاده از دیگر برنامه‌ها خالی کنید.
افزونه‌ای به‌نام جیمیل
با نصب این افزونه کاربردی، در هر وب‌سایتی که باشید، کافی است یک کلیک روی دکمه آن بزنید و آن صفحه از سایت را برای دوستان خود ایمیل کنید. ابتدا لینک زیر را دانلود کنید:‌

گزینه GmailThis فعال شده است. در این حالت، با کلیک روی گزینه GmailThis، یک پنل جیمیل باز شده و آماده است.

منبع سایت ترفندستان




موضوع مطلب :

سه شنبه 89 تیر 29 :: 7:7 عصر

کمپانی اسوس قدرتمندترین لپ تاپ خود از سری مخصوص بازی موسوم به G73Jh را روانه بازار کرد. این لپ تاپ که از سوی وب سایت تخصصی Anandtech عنوان سریعترین لپ تاپ موجود در دنیا را نیز به خود اختصاص داده به نمایشگر عریض و پروضوح 17.3 اینچی از نوع LED نیز مجهز شده است.
اسوس برای G73Jh، پردازنده 4 هسته ای Core i7 720-QM را در نظر گرفته است که توان بالایی را از خود در اسوس سریعترین لپ تاپ مخصوص بازی را عرضه کردبازیهای سه بعدی ارائه می دهد. از سایر مشخصات این مدل می توان به 8 گیگابایت حافظه اصلی از نوع DDR3، پردازنده گرافیکی ATI Radeon Mobility HD 5870 با 1 گیگابایت حافظه اختصاصی و ترکیب دو هارد دیسک 500 گیگابایتی پرسرعت اشاره کرد.
باتری تعبیه شده بر روی G73Jh از انواع 8 سلولی است که با توجه به ابعاد دستگاه و قطعات به کار رفته در ساختار آن از کارایی نسبتاً خوبی برخوردار است. در مجموع محصول یاد شده کارایی مناسبی در بازیها و محیط های چندرسانه ای دارد.
گفتنی است وزن این مدل کمی کمتر از 4 کیلوگرم و با قیمتی در حدود 1550 دلار در بازارهای جهانی توزیع شده است.

منبع سایت دنیای کامپیوتر




موضوع مطلب :

سه شنبه 89 تیر 29 :: 7:7 عصر

اگر شما هم از زمان زیاد بالا آمدن ویندوز خسته شده اید، به شما توصیه می کنیم این چند سطر را بخوانید.چه کنیم تا ویندوز سریعتر بالا بیاید؟ در این مقاله راهی به شما معرفی می شود که بوسیله آن می توانید از شر این انتظار طولانی خلاص شوید به طوریکه تنها با فشردن کلید روشن بعد از چند ثانیه کامپیوترتان از خواب زمستانی به زندگی باز می گردد.

برای این منظور باید کامپیوتر را در حالت hibernation یا خواب زمستانی! قرار دهید. در این وضعیت بعد از روشن شدن کامپیوتر  همه پنجره ها و برنامه هایی که در حال اجرا  بودند به وضعیت قبل باز می گردند. البته سریعتر از آنچه که فکر می کنید.

تنظیمات لازم :

ــ به control panel بروید و روی power option دابل کلیک کنید.

ــ بعد از اینکه پنجره power option properties باز شد وارد قسمت hibernation شوید و برای Enable hibernation یک علامت تیک بگذارید (اگر ندارد) سپس روی OK کلیک کنید.

ــ زمانیکه می خواهید کامپیوتر را ترک کنید روی start کلیک کنید. سپس روی Turn off computer کلیک کنید. در این لحظه پنجره Turn off computer در برابر شما ظاهر می شود.

ــ اکنون کلید shift را فشرده و نگه دارید. و یک گزینه جدید hibernation ظاهر می شود روی hibernation کلیک کنید.

ــ کامپیوتر شما وضعیت موجود را در حافظه ذخیره می کند و خاموش می شود. زمانیکه کامپیوتر خود را روشن می کنید برنامه ها و فایلهایی که باز کرده بودید به همان صورت قبل از خاموش کردن ظاهر می شود.

برای روش بهتر از قرار دادن کامپیوتر روی حالت stand by است در بعضی از کامپیوتر ها و لپ تاپ ها استفاده از stand by سبب هنگ کردن کامپیوتر می شود به علاوه اینکه باید صدای فن کامپیوتر را هم تحمل کرد البته روشن بودن فن کامپیوتر برای مدت طولانی باعث کشیدن گرد غبار به داخل کامپیوتر می شود. اگر تا به حال از این روش استفاده نمی کرده اید حتما این روش را امتحان کنید حتماً در مزایای این روش با ما موافق خواهید بود.

 منبع سایت بی کلک دات کام




موضوع مطلب :

سه شنبه 89 تیر 29 :: 7:5 عصر

ایتنا :

 کمپانی IBM پیرو طرح افزایش امنیت محصولات خود، دست به ابتکاری تازه زده و نوت‌بوک‌های ThinkPadخود را مجهز به چیپی امنیتی موسوم به TPM کرده است.
این چیپ، سخت‌افزاری است که بر روی مادربرد نوت‌بوک‌های سری ThinkPad قرار داده شده و هدف از تعبیه آن دور نگه داشتن داده‌ها و اطلاعات مهم و حیاتی کاربر از حملات نرم‌افزاری همچون ویروس، حمله‌های اینترنتی و ... است که این امنیت با مهیا کردن ظرفیتی مجزا برای داده‌ها در داخل چیپ محقق می‌شود. نوت‌بوک‌های ThinkPad مجهز به چیپ امنیتی TPM

برای مثال کلمه عبور شخص همواره داخل چیپTPM نگهداری می‌شود و هرگز توسط هیچ نرم‌افزاری قابل دسترسی نخواهد بود. لذا یکی از مهمترین کاربردهای استفاده از امکان امنیتی نوت‌بوک‌های ThinkPad در امان بودن کلمات عبور کاربر از حملات نرم‌افزاری است.

از آنجایی که هر چیپ TPM دارای شماره RSA مخصوص و محرمانه‌ای است که در هنگام تولید بر روی آن قرار داده شده، این قابلیت را به سیستم شما می‌دهد تا قابل شناسایی و سندیت باشد. در واقع قابلیت فوق این امکان را می‌دهد تا بفهمید سیستمی که دنبالش می‌گردید همان سیستم شماست یا خیر. یا اینکه خود سیستم می‌تواند شناسایی کند که هرکدام از قطعات نوت‌بوک ThinkPad تعویض شده و یا همان قطعه فابریک کارخانه‌ای است.

به صورت کلی قرار گرفتن نرم‌افزار و سخت‌افزار در کنار هم در مقایسه با نرم‌افزار به تنهایی، برای تامین امنیت نوت‌بوک همواره بازدهی بیشتری در تامین امنیت آن داشته است و گرفتن شماره‌ای اتفاقی که توسط چیپ‌های امنیتی TPM برای صدور مجوز استفاده از نرم‌افزارها صادر می‌شود قابلیت امنیتی نوت‌بوک‌ها را به حداکثر بازدهی و امنیت می‌رساند.

گفتنی است به منظور استفاده از این چیپ تنها کافی است برنامه IBM Security solution یا Client Security Solution را بر روی نوت‌بوک نصب و وارد برنامه شده و اجازه استفاده از چیپ امنیت IBM یا TPM را به نوت‌بوک بدهید.

منبع سایت دنیای کامپیوتر




موضوع مطلب :

سه شنبه 89 تیر 29 :: 7:4 عصر
1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 12
  • بازدید دیروز: 9
  • کل بازدیدها: 770906
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است