سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید

گوگل دیروز در حالی سیز دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت که به بزرگترین و بدون اغراق محبوبترین موتور جستجو در سراسر دنیا تبدیل شده است.به گزارش بانکی دات آی آر، خدمات متنوع و گوناگون این سرویس اینترنتی باعث شده است تا کاربران دنیای مجازی روز به روز گرایش بیشتری نسبت به گوگل نشان دهند.در این گزارش نگاهی گذارا خواهیم داشت به برخی از مهمترین اقدمات گوگل در طول 13 سال فعالیت خود.

1996-1997: BackRun

پایه و اساس گوگل این موتور جستجو بود که لری پیج و سرگی برین در سپتامبر 97 راه اندازی کردند. BackRun نتیجه ملاقات این دو نفر در دانشگاه استمفورد بود، اما این سرویس جستجو خیلی زود جای خود را به گوگل داد.

 

1998: اولین صفحه اصلی (homepage)

 

نمونه آزمایشی و اولیه صفحه اصلی گوگل در نوامبر 1998 راه اندازی شد. پیش از آن سرمایه گذاری به نام اندی بکتولشیم با سرمایه گذاری 100 هزار دلاری خود امکان راه اندازی گوگل را فراهم کرد.

2000: گوگل پیش فرض جستجوهای یاهو شد

جدا از همکاری با یاهو، در سال 2000 گوگل اعلام کرد که فهرست آدرس هایش به یک میلیارد رسیده است که آن را تبدیل به بزرگترین موتور جستجو می کند.
گوگل همچنین در این سال با راه اندازی سرویس اد وورد (AdWord) به مردم این امکان را داد که کلیدواژه های تبلیغی را که در کنار نتایج جستجو ظاهر می شدند، خریداری کنند.

2001: سرویس جستجوی عکس

در جولای سال 2001 گوگل سرویس عکس را با 250 میلیون عکس راه اندازی کرد. در همین سال گوگل صاحب شرکت Deja Usenet شد و دسته بندی هایی را در نظر گرفت که در نهایت به شکل گیری گروه های گوگل انجامید.

2002: ورود به دنیای سخت افزار

 

در اوایل سال 2002 گوگل نخستین سخت افزار خود به نام Google Search Appliance را تولید کرد. این ابزار با اتصال به کامپیوتر امکان جستجوی پیشرفته در اطلاعات داخل کامپیوتر را فراهم کی کرد.
2003: ادسنس (AdSense)

در این سال گوگل بزرگترین برنامه مبتنی بر محتوای تبلیغاتی را معرفی کرد. در حال حاضر گوگل ادسنس یکی از پرسودترین و پردآمدترین راه های کسب درآمد از اینترنت به شمار می رود.
2004: جی میل (Gmail)

در آوریل سال 2004 سرویس ایمیل یا همان جی میل هم راه اندازی شد و به عنوان رقیب سرسختی برای یاهو میل پا به عرصه دنیای مجازی گذاشت.
این سرویس با وجود اینکه سن کمتری نسبت به یاهو میل دارد ولی مثل همتایش طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.
2005: گوگل مپز (Google Maps)

در فوریه سال 2005 و به منظور استفاده آنلاین در آیفون در سال 2007 راه اندازی شد. با استفاده از این سرویس، کاربران می توانند نقشه شهرها و کشورهای گوناگون را ببینند و حتی مسیر نقطه به نقطه را دربیاورند.

همچنین گوگل ارث، سرویس نقشه برداری ماهواره ای قدرتمند گوگل نیز در ماه ژوئن همان سال راه اندازی شد.

2006: یوتیوب (YouTube)

 

 

در اکتبر 2006 گوگل با یک معامله 1/65 میلیارد دلاری گوگل صاحب شبکه اجتماعی یوتیوب شد که محل به اشتراک گذاری فیلم های مردم در سراسر جهان است.

2007: اندروید(Android)

 

 

 

در نوامبر سال 2007 گوگل اولین سیستم عامل تلفن همراه به نام اندروید را معرفی کرد که اعتقاد داشت نخستین پلت فرم آزاد برای گوشی های تلفن همراه است.

2008: گوگل کروم (Google Chrome)

 

 

در سپتامبر سال 2008 گوگل نخستین مرورگر وب آزاد خود را معرفی کرد. گوگل کروم در ابتدا به صورت آزمایشی در یکصد کشور جهان عرضه شد و بعد نسخه های منطبق با سیستم عامل گنو/لینوکس و کامپیوتر اپل مکینتاش هم توزیع شد.

2011: گوگل پلاس Google+

 

مهمترین پایگاه و جایگاه مشارکت اجتماعی گوگل یعنی گوگل پلاس همین امسال راه اندازی شد. این سرویس که در ماه ژوئن راه اندازی شده تنها با دعوت دیگران قابل دسترسی برای افراد است.
کار مهم دیگری که گوگل همین چند وقت پیش انجام داد خرید موتورولا به مبلغ 12/5 میلیارد دلار بود.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 اردیبهشت 26 :: 12:41 صبح

درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 22
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 770511
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است