سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید
Favicon آیکون کوچکی است که در کنار آدرس وب سایت ها به نمایش درمی آید. احتمالاً تا به حال متوجه آیکون کوچکی که در کنار آدرس بعضی از وب سایت ها در مرورگر شما به نمایش در می آیند شده اید؟ این آیکون ها در لیست Favorite وب سایت های شما نیز (در صورت دارا بودن آن وب سایت به Favicon)  به نمایش در می آیند. استفاده از این آیکون می تواند به تصویری که از وب سایت شما در ذهن بیننده شکل می گیرد کمک شایانی کند و حدالمقدور باید در طراحی وب سایت به آن توجه کرد.



برای ساخت این آیکون برای وب سایت خود می توانید به شکل زیر عمل کنید:


ابتدا تصویر کوچک خود را بسازید
با استفاده از یک برنامه گرافیکی، یک تصویر 16 در 16 پیکسل بسازید. این تصویر بسیار کوچک است، بنابراین از جزئیات زیاد بپرهیزید، بد نیست که چند طرح مختلف را امتحان کنید تا مناسب ترین را بدست آورید.


تصویر ساخته شده را با پسوند GIF یا BMP با حداکثر 256 رنگ ذخیره کنید. از آنجا که وب سایت ها را با هر کامپیوتری (ضعیف و قوی) ممکن است مشاهده شود، بنابراین سعی نمایید بیش از 256 رنگ برای آیکون خود انتخاب نکنید تا از درستی نمایش آیکون ها در تمام کامپیوترها اطمینان حاصل کنید.

تبدیل تصویر به آیکون

پس از اینکه تصویر را ساختید، حال باید آن را به فرمت آیکون تبدیل کنید. نرم افزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که می توانید از این لیست، یکی را انتخاب کنید.

من از Axialis Icon Workshop استفاده می کنم. پس از اینکه آیکون را ساختید بیاد داشته باشید حتماً آن را با نام Favicon.ico ذخیره کنید.

قراردادن آیکون در وب سایت

این کار بسیاد ساده است. تنها آیکون را به شاخه اصلی وب سایت خود آپلود کنید. همین کارباعث خواهد شد آیکون شما برای وب سایتتان در مرورگر اینترنت اکسپلورر به نمایش در بیاید. اما با قراردادن یک تگ کوچک در صفحه وب سایت خود دیگر مرورگرهای نیز این آیکون را نمایش خواهند داد. تگ مذکور به شکل زیر است:

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">


این تگ را در بعد از <head> و قبل از </head> قرار دهید.



منبع: سایت About.com

 




موضوع مطلب :

شنبه 89 مرداد 16 :: 10:10 عصر

درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 23
  • بازدید دیروز: 25
  • کل بازدیدها: 771107
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است