سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید
RSS مخفف کلمات Really Simple Syndication است. در واقع RSS روشی ساده برای اطلاع از به روزرسانی شدن اطلاعات و اخباری مهمی است که از راه معمول آن می بایست از طریق جستجو و گشت گذار در اینترنت مطلع می شدید. قبل از RSS اطلاع از مطالب و اخبار جدید سایت ها از طریق ایمیل ارسال می شدند که باعث شلوغ شدن صندوق ایمیل شما می شد. اما با RSS اطلاع از این مطالب و اخبار جدید سریع تر و بی دردسر تر خواهد بود. مطالبی که از طریق RSS عرضه می شوند Feed نامیده می شوند.

RSS ها با زبان کد نویسی اینترنتی خاصی به نام XML (eXtensible Markup Language) نگارش می شوند که به همین دلیل برخی سایت ها دکمه RSS را با این شکل XML logo نمایش می دهند.

نرم افزار خواندن RSS چیست؟
نرم افزار خواندن RSS به برنامه کوچکی اطلاق می شود که اطلاعات RSS را جمع آوری نموده و نمایش می دهد. این برنامه ها به شما امکان خواهند داد تا مطالب و اخبار چندین سایت را بررسی نموده و در یکجا به شما نشان دهد.




از کجا می توان نرم افزار خواندن RSS را تهیه نمود؟
برخی از مرورگرهای وب، مانند نسخه های آخر Firefox و Safari قابلیت نمایش RSS را در خود دارند. اگر از مرورگری استفاده می کنید که این قابلیت را ندارد، تعداد زیادی نرم افزار خواندن RSS در اینترنت وجود دارد؛ برخی از آنها رایگان و برخی دیگر را باید خریداری نمود.

چطور می توان از RSS استفاده کرد؟
اولین قدم استفاده از یک نرم افزار خواندن RSS است. این نرم افزار های معمولاً تفاوت اندکی در نوع وارد کردن RSS ها می کنند. برخی از آنها از RSS با نام Channel یاد می کنند. در بیشتر مواقع راه استفاده از این برنامه ها به صورت زیر است:

  • برروی لینک کوچک RSS و یا XML سایتی که قصد اضافه کردن RSS آن را دارید، کلیک نمایید. مرورگر شما صفحه ای حاوی کد های XML را نمایش خواهد داد. (برای مثال سایت گاما دارای RSS مطالب و اخبار در زمینه کامپیوتر و اینترنت است.)
  • آدرس موجود در آدرس بار مرورگر خود را کپی نمایید. برای مثال آدرس اخبار و اطلاعات سایت شرکت گاما (مطالب این صفحه) http://www.gamadirect.com/rss.aspx است.
  • آدرس را در نرم افزار RSS خوان خود وارد نمایید. برای ورود RSS به دنبال گزینه هایی مانند Add New Channel و یا Add a New Feed بگردید. مطالب RSS در نرم افزار نشان داده خواهند شد و هر از چندگاهی به روز رسانی می شوند.

منبع سایت آی تی




موضوع مطلب :

شنبه 89 مرداد 16 :: 10:16 عصر

درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 18
  • بازدید دیروز: 25
  • کل بازدیدها: 771102
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است