سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید

تاریخچه شرکت میکروسافت

مایکروسافت

شرکت مایکروسافت (به انگلیسی: Microsoft Corporation) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی با89000 کارمند در 105 کشور دنیا است که در زمینه فناوری‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند. درآمد سالیانه این شرکت در سال 2007 میلادی 51,12 میلیارد دلار بود.مایکروسافت در زمینه طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارائه خدمات نرم افزاری برای وسایل کامپیوتری فعال است. دفتر مرکزی مایکروسافت در ردموند، واشنگتن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

 

 تصویر کارمندان مایکروسافت در سال1978

 از راست به چپ: بالا: جیم لین، باب والاس، استیو وود

وسط: گوردون لتوین، مارک مکدونالد، باب گرینبرگ، باب او-ریر

 پایین: پل آلن، مارلا وود، اندرآ لوئیز، بیل گیتس

نام شرکت ابتدا به صورت Micro-soft نوشته می شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد. Microsoft مخفف MICROcomputer SOFTware است. و دلیل نامگذاری شرکت به این اسم نیز آن است که بیل گیتس مؤسس شرکت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میکروکامپیوتر ها تأسیس کرد.

تأسیس مایکروسافت (1975-1985)

 اما موفقیت اصلی مایکروسافت، با سیستم عامل داس (Dos: Disk Operating System) اتفاق افتاد، بعد از مذاکرات بی‌حاصل با «Digital Research»، آی‌بی‌ام قراردادی با مایکروسافت بست تا نسخه جدیدی از سیستم عامل «سی‌پی‌ام» (CP/M) را برای رایانه‌های شخصی آی‌بی‌ام تهیه کند.

آرم شرکت میکروسافت در ورودی اصلی شرکت

روبرو شدن میکرو سافت با تهدید جدی برای ازبین رفت 

 در 1997اینترنت اکسپلورر 4 همراه ویندوز به بازار آمد. اما دادگستری آمریکا به این دلیل که مایکروسافت با این کار از توافق‌نامه‌ای که در سال 1994 امضا کرده، تخطی نموده‌است، از آن‌ها خواست که دیگر اینترنت اکسپلورر و ویندوز را همراه هم به بازار نفرستند. در سال 1998ویندوز 98 به همراه اکسپلورر 4SP0/1SPو FAT32 به عنوان فایل سیستم عرضه گشت. در عین حال، جنجال‌های زیادی در پی افشای یادداشت‌های داخلی مایکروسافت در اینترنت به وجود آمد: «نرم‌افزارهای اوپن سورس تهدیدی جدی برای مایکروسافت به حساب می‌آیند.» این اسناد که به اسناد هالووین معروف شده‌اند، بخشی از این خطرات را عنوان کرده و در عین حال از فعالیت‌های مایکروسافت علیه لینوکس پرده برمی‌دارد. مایکروسافت نیز ضمن این که به صحت این اسناد اعتراف کرد، آن‌ها را صرفاً تحقیقات مهندسی دانست.

در آوریل 2000حکم پرونده ایالات متحده و مایکروسافت صادر شد. این حکم شرکت را مجبور می‌کرد که به دو پاره تقسیم شود. البته بخشی از این تصمیم در دادگاه استیناف لغو شد. مایکروسافت که اهداف تجاری و خانگی را توأمان نشانه رفته بود، ویندوز ایکس پی را سال 2001آماده کرد. مایکروسافت برای رقابت با سونی و نینتندو، با سرمایه گذاری میلیاردی و تولید و پخش ایکس باکس وارد عرصه بازی‌های کامپیوتری شد.

وب گاه میکروسافت از اوایل کار تا به الان

   یکی از اولین صفحه‌های اصلی سایت مایکروسافت بین آوریل 1994تا اوت 1995

  صفحه اصلی سایت مایکروسافت در دسامبر سال 1993

صفحه اصلی سایت مایکروسافت در نوامبر سال 2006

  صفحه اصلی سایت مایکروسافت (انگلستان) از سال 2007تا اواخر 2008 

منابع گرفته شده از سایت ویکی پدیا

 




موضوع مطلب :

یکشنبه 89 اردیبهشت 5 :: 12:1 عصر

درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 38
  • بازدید دیروز: 30
  • کل بازدیدها: 771050
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است