سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید

یک موسسه تحقیقات بازار انفورماتیک و اینترنت در تحقیقاتی وبگردان و کاربران اینترنت را برپایه جنسیت تقسیم‌بندی کرده است که بر اساس آن مشخص شده تعداد زنان آنلاین بیش از مردان آنلاین است.

به گزارش مهر، تحلیلگران مرکز "ای- مارکتر" (eMarketer) در گزارشی با عنوان "مردان یوتیوبی؛ زنان فیس‌بوکی"، تنوع جنسیت در میان کاربران اینترنت را نشان داده است. عنوان این گزارش اقتباس از عنوان کتاب معروف "مردان مریخی؛ زنان ونوسی" است.

این گزارش نشان می‌دهد که تعداد زنان آنلاین بیش از مردان آنلاین است حتی اگر این زنان پیش از آمدن مردان به خانه از اینترنت خارج شوند. این درحالی است که مردان براساس نوع سایت‌هایی که بازدید می‌کنند از زنان متفاوت هستند.

در حقیقت زنان به اینترنت به عنوان یکی از وظایف خود در انجام کارهای خانه نگاه می‌کنند به طوری از شبکه برای پرداخت قبوض، انجام خریدهای خانه، خرید کالا (لباس، کفش، لوازم خانگی کوچک و...) برای خود برای خانواده استفاده می‌کنند.

به گزارش مهر، خرید آنلاین به اندازه خرید از مغازه‌های مراکز خرید که همراه با دیدن ویترین‌های رنگارنگ است مورد توجه زنان قرار گرفته است به طوری که زنان می‌توانند ساعت‌ها در سایت‌های مختلف و با لذت به دنبال کالای موردنظر خود باشند.

اما مردانی که در شبکه خرید می‌کنند از شیوه "گاز بگیر و فرار کن" استفاده می‌کنند. در این شیوه، مردان به سرعت وارد سایت‌هایی می‌شوند که از قبل انتخاب کرده‌اند به سرعت خرید خود را انجام می‌دهند و فورا از سایت خارج می‌شوند.

زنان در اینترنت کارهای خانه را دنبال می‌کنند به طوری که از صفحات اخبار سلامت بازدید می‌کنند و در اجتماعات آنلاین مادران به تبادل اطلاعات خانه‌داری می‌پردازند. همچنین در اینترنت مدرسه بچه‌ها را انتخاب می‌کنند و به دنبال آدرس مراکز تفریحی می‌گردند.

در مقوله جست‌وجوی صفحات وب، مردان صفحات مربوط به نتایج مسابقات و طبقه‌بندی گل‌زنها را می‌بینند و یا مقالات مربوط به نقد کتاب، سی‌دی و یا فیلمی که به تازگی عرضه شده است را می‌خوانند. این درحالی است که زنان حتی در این مقوله نیز همچنان کارهای خانه را دنبال می‌کنند به طوری که آنها از صفحات مربوط به اخبار سلامت بازدید می‌کنند و علائم بیماری‌های فرزندان خود را در سایت‌های پزشکی و یا در گردهمایی‌های آنلاین کنترل می‌کنند و در اجتماعات آنلاین مادران، به تبادل اطلاعات خانه‌داری می‌پردازند.

همچنین در اینترنت مدرسه بچه‌ها را انتخاب می‌کنند و به دنبال آدرس مراکزی تفریحی می‌گردند که عصرها کودکان خود را برای گردش به این مراکز ببرند. (البته در این مورد پدرها و مادرها باهم برابر هستند). به گزارش مهر، اطلاعات "ای- مارکتر" نشان می‌دهد که زنان بیش از مردان از شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و ایمیل استفاده می‌کنند درحالی که مردان ترجیح می دهند روی سایت یوتیوب فیلم تماشا کنند.

منبع سایت news




موضوع مطلب :

چهارشنبه 89 تیر 16 :: 5:44 عصر

درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 15
  • بازدید دیروز: 24
  • کل بازدیدها: 771188
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است