سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زازران
به وبلاگ شهر زازران خوش آمدید

 

عبور از پسورد Administrator در XP

این یک دستور العمل ساده برای تغییر پسورد Administrator در ویندوز XP هست . راه های زیادی برای نفوذ به پسورد سیستم وجود دارد . این یکی جدید بود خیلی خوشم اومد ازش D:
  1. سی دی ویندوز خود را وارد کنید ( بهتر است همان ویندوزی که نصب دارید باشد ) .
  2. از سی دی ویندوز سیستم را بوت کنید .
  3. در قسمت Licensing Agreement کلید F8 را برای تایید بزنید .
  4. در پنجره ای که بعد آن ظاهر می شود ، با فشردن ، دکمه ی R ،ویندوز خود اصطلاحا Repair کنید .
  5. بعد ازکپی شدن فایل ها ، سیستم ری استارت می شود . توجه : نباید هیچ دکمه ای را بعد از ری استارت بزنید تا دوباره از سی دی بوت شود .
  6. حواستان به قسمت پایین سمت چپ صفحه باشد . وقتی قسمت نصب Device ها آمد ، کلید های SHIFT + F10 را بزنید . این یک حفره ی امنیتی است ! یک پنجره ی فرمان باز می شود که کنترل سیستم را می توانید در اختیار بگیرید .
  7. حال عبارت NUSRMGR.CPL را تایپ کنید و به قسمت user ها بروید و پسورد را بردارید و کار تمام است . اگر می خواهید از پسورد ، بدون عوض کردن آن عبور کنید . می توانید عبارت control userpasswords2 را تایپ کنید و سپس تیک اولین گزینه یعنی " user mist enter a username and ... " را بردارید . از پنجره command خارج شوید و کار تعمیر را ادامه دهید .

منبع سایت آی تی کاربری




موضوع مطلب :

پنج شنبه 89 خرداد 20 :: 10:20 صبح

 

نویسه‌گردان گوگل در جیمیل فعال شد

اگر پیگیر اخبار IT طی ماه‌های گذشته بوده باشید حتماً اطلاع دارید که گوگل چندین ماه قبل سرویسی را با نام نویسه‌گردان (Transliteration) راه اندازی کرد که از طریق آن میتوانستید بدون نیاز به صفحه کلید استاندارد فارسی و تنها با نوشتن به صورت فینگلیش متون خود را به صورت فارسی تبدیل کنید . (در واقع نمونه‌ی کاملتر سایت ایرانی بهنویس) .

حدود یک هفته است که این قابلیت خیلی بی سر و صدا به جیمیل هم اضافه شده و تنها می‎‌بایست آن را در جیمیل خود فعال کنید .

نمونه‌ای از عملکرد نویسه گردان گوگل

برای فعال سازی این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید :

 

پس از وارد شدن به Gmail به بخش Settings بروید و سپس در زبانه General گزینه Enable Transliteration را فعال کنید ، حال از لیست موجود گزینه Persian را برگزینید .

»» در صورتی که پس از طی این مسیر و در زبانه General گزینه Enable Transliteration را مشاهده نکردید می‌بایست ابتدا در بخش Labs در جیمیل گزینه Message translation را در حالت Enable قرار دهید همچنین در بخش Settings و در زبانه General گزینه Right-to-left editing support on انتخاب شده باشد .

پس از ذخیره‌ی تغییرات و ورود مجدد به جیمیل در بخش ادیتور ارسال ایمیل در جیمیل دکمه ای به  شکل پ اضافه شده است که با کلیک بر روی آن میتوانید در هنگام تایپ فینگلیش تایپ کنید تا جیمیل برایتان فارسی‌اش را بنویسد !

با این امکان جدید گوگل … دیگر هیچ بهانه‌ای برای نوشتن ایمیل به صورت فینگلیش قابل قبول نیست.

منبع سایت شاهوار دات نت

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 89 خرداد 19 :: 2:27 عصر

 

با امکان جدید Google Reader همه سایتها RSS دارند

 به جرات می‌توان گفت که با ورود RSS (خوراک) به وب ،  شیوه‌ی مرور سایت‌ها به کل تغییر کرد .
دیگر نیازی نبود برای اطلاع از مطالب جدید ِ وب سایتهای مورد علاقه‌ی خود مستقیماٌ وارد سایت مورد نظر شوید .

با ورود Google Reader هم خیلی راحت می‌توانستید به RSS های خود سر و سامان داده و همه آنها را در یک مکان مطالعه کنید .

این موضوع باعث شد تا بتوان در مدت زمانی کوتاه مطالب سایتهای زیادی را مشاهده کرد .

همین الان تصور کنید قرار بود تا تمامی سایتهایی را که هم اکنون در گوگل ریدر اضفه کرده‌اید را به روش سنتی قدیم مشاهده کنید !

اما هنوز هم هستند سایتها و وبلاگ‌هایی که خروجی RSS ندارند – باطبع برای شمایی که مدت‌هاست مطالب مورد دلخواه خود را از طریق خوراک سایتها در گوگل ریدر دنبال می‌کنید ، دنبال کردن چنین وبلاگهایی (متاسفانه بسیاری از وب سایت‌های رسمی دولتی و خبرگزاری‌های ایرانی نمونه بارز آنها هستند) که فکری به حال اضافه کردن RSS سایتشان نکرده‌اند  آن هم به صورت سنتی و مراجعه مستقیم به سایت ، چیزی در حد دشنام به شماست !

به شخصه سایت‌ها و وبلاگ‌های خوبی را می‌شناختم که به دلیل نداشتن خروجی RSS و یا غیرفعال کردن خوراکشان به طور کامل قید مطالبشان را زدم…

اما از امروز گوگل قابلیت جالبی را به گوگل ریدر افزود .

کافی است همانند قبل با کلیک بر روی دکمه Add subion آدرس هر سایت یا وبلاگی را وارد کنید . اگر سایت مورد نظر فاقد خوراک (RSS) باشد گوگل ریدر با نمایش پیغامی که به شما نمایش میدهد علاوه بر مطلع کردن شما از عدم وجود RSS در سایت مورد نظر دکمه‌ای را تحت عنوان Create a Feed اضافه کرده است که با کلیک بر روی آن گوگل یک نسخه RSS اختصاصی برای شما را از سایت مورد نظر تهیه می‌کند.

منبع سایت شاهوار دات نت




موضوع مطلب :

چهارشنبه 89 خرداد 19 :: 2:23 عصر

 

گوگل ، موتور جستجوی خود را ایمن می‌کند

به تازگی و طبق خبری که در وبلاگ رسمی گوگل اعلام شد ، گوگل برای موتور جستجوی خود از پروتکل SSL استفاده می کند.

گوگل که سال ها قبل از پروتکل HTTPS در Gmail , Google Doc و … استفاده کرده بود، اینک این پروتکل امنیتی را برای موتور جستجوی خود نیز فعال نموده است.

با استفاده از این پروتکل در موتور جستجوی گوگل،شما می توانید مطمئن باشید که ارتباط شما با این سایت کاملا دوطرفه است و شخص ثالثی به نتایج جستجوی شما ( از قبیل وب، عکس، ویدئو و … ) دسترسی نخواهد داشت.

زین پس برای جستجوی امن تر می توانید از آدرس زیر استفاده کنید : https://www.google.com .

از آنجایی اتصالات SSL نیاز به زمان بیشتری برای ایجاد رمزنگاری بین مرورگر شما و وب سرور دارد ، لذا  جستجو در حالت SSL ممکن است کمی کندتر از تجربه جستجوی گوگل در حالت بدون SSL باشد .

همچنین طی تست‌های به عمل آمده نتایج بدست آمده از جستجو در حالت SSL کمی متفاوت از حالت معمول است !

این سرویس در حال حاضر در مرحله آزمایشی (beta ) به سر می برد.

منبع سایت دنیای آی تی

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 89 خرداد 19 :: 2:20 عصر

 

ضرر 120 میلیون دلاری لوگوی گوگل به اقتصاد

به گفته یک محقق، لوگوی تغییر یافته گوگل به مناسبت 30 سالگی بازی پک من، موجب میلیون‌ها دلار ضرر در بازدهی شد.

به گفته تونی رایت، بنیانگذار رسکیو تایم، لوگوی پک من قابل بازی گوگل که جمعه گذشته در وب سایت این شرکت قرار گرفت، موجب اتلاف پنج میلیون ساعت و ضرر اقتصادی حدود 120 میلیون دلار شد. ابزار رسکیو تایم، شرکت‌ها را قادر می‌سازد زمان و توجه صرف شده را مورد ارزیابی قرار دهند. بنا بر ارزیابی وی، گوگل در آن روز حدود 505 میلیون کاربر منحصر داشت و این بازی موجب اتلاف چهار میلیون و 819 هزار و 352 ساعت وقت کارمندان و 120 میلیون و 483 هزار و 800 دلار ضرر اقتصادی شد. به گفته ماریسا مایر، معاون بخش تجربه کاربر در گوگل، این شرکت با استقبال صورت گرفته از لوگوی پک من تحت فشار قرار گرفت، اما متعجب نشد؛ همچنین به دلیل تقاضای بالا، این بازی در google.com/pacman به‌صورت دائمی قابل دسترس است.


منبع سایت خبری آی تی



موضوع مطلب :

سه شنبه 89 خرداد 18 :: 8:38 صبح

 

انقراض فلاپی

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از IT World، تقاضای نزولی بدین معنی است که تا مارس 2011 سونی به ساخت و تولید این فناوری قدیمی پایان خواهد داد.
امروزه درصد زیادی از کاربران کامپیوترها دیگر استفاده از فلاپی دیسکها را منسوخ کردند و این سونی را برای مهر انقضاء کوبیدن به این دست محصولات تا اوایل سال آینده راسختر می نماید.
سونی یکی از آن دست شرکتهایی است که همچنان به تولید فلاپی دیسکها در ژاپن ادامه داده است و به خاطر آشفتگی در بازار تقاضا تصمیم به خارج کردن این خط تولید خود نموده است.
فلاپی دیسکها در اوایل قرن نوزدهم که فضای ذخیره سازی 1.44 مگابایت را ارائه می دادند بسیار پرطرفدار بودند ولی در اواخر قرن نوزدهم و با ورود انبوه فرمتهای CD-R و CD-RW که در مقایسه با فلاپی ها می توانستند 650 مگابایت حافظه داشته باشند به مرور از محبوبیت فلاپی دیسکها هم کاسته شد.
برای درآمد زایی بازار فلاپی دیسکها فقط کافیست به این اختلاف فاحش توجه کرد؛ می توان اطللاعات و فضای 12 میلیون فلاپی دیسک را تنها در 700 دیسک بلوری می توان جای داد.


منبع سایت خبری آی تی



موضوع مطلب :

سه شنبه 89 خرداد 18 :: 8:35 صبح

 

به توصیه گوگل استفاده از سیستم عامل ویندوز را کنار بگذارید!

گوگل با انتقاد از مشکلات سیستم عامل ویندوز به خصوص در حوزه امنیت از کاربران خواست استفاده از این سیستم عامل را کنار بگذارند.

به گزارش فارس،‌ این شرکت می گوید حملات هکری چند ماه قبل که به سایت ها و سرویس های وابسته به گوگل صورت گرفت، با سوءاستفاده از ضعف های ویندوز و مرورگر IE‌ آن انجام شد و همین مسأله نشان می دهد که کاربران ویندوز تا چه حد در معرض خطر هستند.
مقامات گوگل می گویند به دنبال حملات هکری مذکور کارکنان بسیاری از موسسات وابسته به گوگل به استفاده از مک و لینوکس روی آورده و ترجیح می‌دهند دیگر از ویندوز استفاده نکنند.
آنها همچنین معتقدند در حوزه نت‌بوک ها و تلفن های همراه هم باید از محصولاتی همچون آندروید استفاده کرد و سیستم عامل ویندوز موبایل به هیچ وجه انتخاب مناسبی به نظر نمی رسد.
به اعتقاد آنها با توجه به طراحی دهها برنامه کاربردی رقیب برای جایگزینی نرم افزارهایی همچون آفیس، اوت لوک اصرار بر استفاده از ویندوز دیگر به هیچ عنوان صحیح و منطقی به نظر نمی رسد.


منبع سایت خبری آی تی



موضوع مطلب :

سه شنبه 89 خرداد 18 :: 8:28 صبح
<   1   2   3   4   5   >   
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 28
  • کل بازدیدها: 770993
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای زازران محفوظ است